سیاسی

جنجال کالاهای ساخت اسرائیل در عراق

قاچاق کالاهای ساخت اسرائیل به عراق که عموما از گذرگاه‌های مرزی اقلیم کردستان و گذرگاه طریبیل در مرز مشترک با اردن انجام می شود، جنجال زیادی در عراق به پا کرده است.

میدل ایست نیوز: منابع آگاه عراقی در گفت‌وگو با روزنامه العربی الجدید خبر دادند که دولت عراق پس از ثابت شدن مساله ورود کالا از سرزمین‌های اشغالی که بر روی آن عبارت «ساخت اسرائیل» نوشته شده، تصمیم گرفته است نظارت و کنترل بر گذرگاه‌های مرزی اقلیم کردستان و نیز گذرگاه طریبیل در مرز مشترک با اردن را شدت بخشد. از جمله کالاهای اسرائیلی که وارد عراق می شود می توان به تجهیزات الکترونیکی، شیر بچه، اسباب بازی کودکان و فیلتر کولر اشاره کرد.

در پی انتشار تصاویری از کالاهای ساخت اسرائیل در بغداد، نمایندگان پارلمان عراق چندی پیش بحث و جدل مفصلی درباره قاچاق کالاهای اسرائیلی در پارلمان این کشور به راه انداختند و از دولت این کشور خواستند در این باره تحقیق کرده و راه ورود این کالاها را کشف و عاملین این کار را مجازات کند.

در همین ارتباط مقامی عراقی به العربی الجدید گفت: «تحقیقات اولیه نشان می دهد که تاجران از برچسب‌های تقلبی برای مخفی کردن کشور تولید کننده استفاده می کنند که اغلب این اقدامات در اردن و ترکیه با همدستی طرف‌های عراقی و خارجی انجام می شود.»

وی در پایان افزود: «هر گونه کالای اسرائیلی که ضبط شود، در میادین گذرگاه‌های مرزی به آتش کشیده خواهد شد و نام تاجر و یا شرکت خاطی در فهرست سیاه قرار خواهد گرفت و از فعالیت‌های تجاری این فرد و یا شرکت اعم از واردات و صادرات ممانعت به عمل خواهد آمد.»

همچنین بخوانید :

حذف نام عراق از لیست سیاه مبادلات تجاری اسرائیل

نماینده پارلمان عراق: کالاها و تسلیحات اسرائیلی از مرز اقلیم کردستان وارد کشور می شود

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا