سیاسی

صدر: این آخرین هشدار من برای پایان دادن به رقابت بر سر پست هاست

«سید مقتدی صدر»، رهبر جریان صدر پیامی در رابطه با عدم تکمیل کابینه و رقابت موجود میان گروه‌های سیاسی برای تصاحب پست‌ها در دولت و پارلمان منتشر کرد.

میدل ایست نیوز: «سید مقتدی صدر»، رهبر جریان صدر عراق پیامی در رابطه با عدم تکمیل کابینه و رقابت موجود میان گروه‌های سیاسی برای تصاحب پست‌ها در دولت و پارلمان منتشر کرد که متن این پیام به شرح ذیل است:

رقابت شدید برای رسیدن به پست‌ها چه در پارلمان و چه در کابینه و سایر پست‌های دیگر نه تنها عیب‌ناک و خجالت آور نیست، بلکه اقدامی ممنوعه و حرام است چراکه به ظلم به مردم منجر می‌شود؛ مردمی که مشکلات قطع برق و سلطهِ برخی از تندروهای وقیح بر سر سرنوشت مردم و معیشت‌شان و زندگی‌شان گریبان آنها را گرفته است، حتی می‌توان گفت که در این موضع گیری‌ها نافرمانی نسبت به فرمایشات مرجعیت و رویکرد ایشان وجود دارد.

به همین دلیل، آخرین پیام خود را می‌دهم و می‌گویم همگان باید چنین امور دنیوی شرم آوری را به خاطر عراق و ملت آن رها کنند.

از این رو می‌گویم:

نخست: فراکسیون سائرون باید منافع عامه مردم را در نظر بگیرد، هرچند که در آن ظلم‌هایی صورت گرفته است… همانطور که فراکسیون سائرون در گذشته نیز عادت به این رویکرد داشته است. (اکنون نیز باید منافع کل را در نظر بگیرد). فراکسیون سائرون در صورت مد نظر قرار دادن منافع عمومی، خشنودی خداوند و محبت مردم را کسب خواهد کرد و این امر نهایت افتخار در دنیا و آخرت است.

ثانیا: روی سخن من با همه فراکسیون‌های سیاسی است، این فراکسیون‌ها باید برای تکمیل کابینه ظرف مدت 10 روز به نخست وزیر اختیار تام بدهند و شخص نخست وزیر نیز باید در انتخاب های خود، منفعت کشور را لحاظ کند و بر اساس معیارهای پاکدستی، شایستگی و تخصص‌گرایی دست به انتخاب بزند و الا از وی حمایت نخواهم کرد.

ثالثا: نمایندگان پارلمان باید هر چه سریعتر کمیسیون‌های باقی مانده پارلمان را مورد رای‌گیری قرار دهند، در غیر این صورت موضع دیگری اتخاذ خواهیم کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا