اقتصادیسرخط خبرها

چین: عراق بخشی جدایی ناپذیر از پروژه «راه ابریشم جدید» است

وزیر حمل و نقل عراق در دیدار با سفیر چین در بغداد درباره انضمام عراق به پروژه «راه ابریشم جدید» مذاکره کرد.

میدل ایست نیوز: «عبدالله لعیبی»، وزیر حمل و نقل عراق در دیدار با «زانگ تاو»، سفیر چین در بغداد، موضوع انضمام عراق به پروژه چینی راه ابریشم جدید را بررسی کرد.

در این دیدار، لعیبی تأکید کرد که عراق با جدیت برای پیوستن به این پروژه می کوشد به خصوص که عراق با موقعیت جغرافیایی خود میان شرق و غرب و اتصال دریای مدیترانه به خلیج نسبت به دیگر کشورها از امتیازاتی برخوردار است.

او افزود که دولت جدید عراق سیاست درهای باز به روی کشورهای جهان را به خصوص در عرصه سرمایه گذاری و همکاری های بزرگ اقتصادی پیش گرفته و هدفش از این کار تقویت اقتصاد و توسعه کشور است.

سفیر چین نیز در این دیدار تأکید کرد که عراق بخشی جدایی ناپذیر از پروژه راه ابریشم جدید است و افزود که چین از پیوستن هر کشوری به این طرح حمایت می کند.

عراق و چین در سال 2015 توافق نامه همکاری اقتصادی و مشارکت عراق در پروژه راه ابریشم جدید را امضا کرده اما هنوز اقدامات عملی در این راه اتخاذ نشده است.

پیش از این وزارت حمل و نقل عراق اعلام کرده بود که تلاش های خود را برای پیوستن به بانک چینی سرمایه گذاری آسیایی که در عرصه ساخت زیرساخت ها فعال است افزایش داده است.

بانک سرمایه گذاری آسیا به کشورهای عضو برای ساخت جاده ها و پل ها و راه های ارتباطی و فرودگاه ها وام می پردازد.

منبع
وزارت حمل و نقل عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا