دسته‌بندی نشده

«عبدالمهدی»: تشکیل اپوزیسیون سیاسی نشانه سلامت فضای سیاسی است

نخست وزیر عراق در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود تأکید کرد که تا روزهای آینده نامزدهای وزارتخانه های باقی مانده را معرفی خواهد کرد.

میدل ایست نیوز: «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق، تأکید کرد که تشکیل اپوزیسیون سیاسی نشانه سلامت فضای سیاسی است به شرطی که اپوزیسیون به اصول ملی پایبند بماند.

او روز سه شنبه در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود تأکید کرد که فضای سیاسی به سمت پختگی ای می رود که مایه خوشبینی است و افزود که هیئت وزیر به بیانات مرجعیت عالی شیعه به دقت توجه کرده و آن را بازتاب دقیق مشکلات جامعه می داند.

نخست وزیر عراق درباره بحث ها پیرامون تعیین مدیر کل ها و پست های ویژه در نهادهای دولتی گفت که تشکل های بزرگ سیاسی تصمیم گیری در این انتخاب این سمت ها را به دولت واگذار کرده اند و افزود که هیچگونه توافق و زدوبندی در این باره صورت نگرفته است.

عادل عبدالمهدی درباره تکمیل کابینه نیز تأکید کرد که اگر نیروهای سیاسی تا روزهای آینده نتوانند نامزدهای خود را ارائه دهند وی شخصاً در این باره اقدام خواهد کرد.

او اظهار داشت که دولت با جدیت در پی مبارزه با فساد و قانون شکنی است و هر کس که شواهد و مدارک کافی درباره دست داشتنش در فساد وجود داشته باشد ازسوی دولت به دستگاه قضایی تحویل داده خواهد شد و این شامل استاندار سابق کرکوک، «نجم الدین کریم»، هم می شود، هرچند نباید با مبالغه در موضوع فساد و طرح اتهامات بی اساس اعتماد ملت به مقامات حکومتی را کم کرد.

عبدالمهدی، عراق امروز را منبع بزرگی برای جذب سرمایه های کلان دانست و تأکید کرد که عراق در همه زمینه ها آماده گسترش همکاری های اقتصادی است.

او همچنین درباره وضعیت برق در کشور تأکید کرد که دولت در این مدت کوتاه دستاوردهای خوبی در تولید برق داشته و این بدون تأسیس نیروگاه های تازه و فقط با افزایش بهره وری نیروگاه های موجود بوده و طبق جدول بندی زمانی تعیین شده برای بهبود این وضعیت تلاش خواهد کرد و تا پایان ماه جاری میلادی هم هزار مگاوات به تولید برق افزوده خواهد شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا