سرخط خبرها

امریکا و عراق خروج نیروهای امریکایی از پایگاه بلد را تکذیب کردند

سخنگوی ارتش امریکا تأکید کرد که در حال حاضر هیچ برنامه ای برای خروج نیروهای امریکایی از این پایگاه نظامی وجود ندارد.

میدل ایست نیوز: دو سخنگو از ارتش عراق و ارتش امریکا شایعات منتشرشده درباره آمادگی نیروهای امریکایی برای خارج کردن ده ها کارمند شرکت «لوکهید مارتین» و «سالبرت گلوبال» از یک پایگاه نظامی در عراق را تکذیب کردند.

روز شنبه (22 ژوئن) چهار منبع نظامی و امنیتی به «رویترز» خبر داده بودند که کارکنان پیمانی این دو شرکت در در اردوگاه نظامی بلد در 80 کیلومتری شمال بغداد فعالیت می کنند به علت «تهدیدهای احتمالی امنیتی» در پی خروج از خاک عراق هستند.

پس از آن این منابع و یک منبع امنیتی دیگر تأکید کردند که این تصمیم بعدتر به علت تقویت تدابیر امنیتی پیرامون این پایگاه منتفی شده است.

کلنل «کوین ووکر»، سخنگوی نیروی هوایی امریکا در بیانیه ای رسمی اعلام کرد که در حال حاضر هیچ برنامه ای برای خارج کردن هیچ فردی از پایگاه بلد وجود ندارد و «اگر تهدیدات علیه کارکنان ما افزایش یابد نیروهای امریکایی دست به اقدامات لازم برای تأمین امنیت خواهند زد».

«مایک پومپئو»، وزیر امور خارجه امریکا نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که «ایالات متحده کسی را از پایگاه نظامی بلد خارج نخواهد کرد».

سخنگوی ارتش عراق نیز اعلام کرد که عراق برای تأمین امنیت سربازان خود و مستشاران و مربیان امریکایی تلاش می کند.

هفته گذشته سه راکت به سمت پایگاه نظامی بلد پرتاب شد که تلفاتی نداشت.

در هفته های گذشته موارد مکرر حملات راکتی به پایگاه های نظامی و تأسیسات نفتی رخ داده و هیچ گروهی مسئولیت آن را برعهده نگرفته است.

بسیاری از تحلیلگران این اقدامات را کار گروه های افراطی وابسته به حشد الشعبی دانسته اند.

روز گذشته منابع آگاه خبر دادند که هیئتی امنیتی از عراق به زودی برای مذاکره درباره اینگونه فعالیت های گروه های «خارج از قانون» به ایران سفر خواهد کرد.

منبع
رویترز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا