سرخط خبرهاسیاسی

واکنش بغداد به درخواست عربستان برای انجام حمله هوایی علیه گروه‌های مسلح عراقی

کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق به درخواست ریاض برای دادن چراغ سبز به منظور ورود نیروی هوایی عربستان برای هدف قرار دادن گروه‌های مسلح عراقی واکنش نشان داد.

میدل ایست نیوز:کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق به درخواست ریاض برای دادن چراغ سبز به منظور ورود نیروی هوایی عربستان برای هدف قرار دادن گروه‌های مسلح عراقی واکنش نشان داد.

«علی الغانمی»، عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق در گفت‌وگو با پایگاه خبری بغداد الیوم تصریح کرد: «درصورت ثابت شدن این مطلب که حمله پهپادی به لوله‌های نفت عربستان از خاک عراق صورت گرفته، عربستان باید مستندات لازم را به سازمان ملل متحد ارائه دهد اما این سخنان نادرست و پوچ است و عربستان هم به خوبی آن را می داند.»

وی درخصوص اظهارات «سلمان العقیلی»، نویسنده و فعال رسانه‌ای عربستانی مبنی بر دادن اجازه به نیروی هوایی سعودی برای هدف قرار دادن گروه‌های مسلحی که به لوله‌های انتقال نفت عربستان حمله کردند، گفت: «العقیلی با چه منطق و ادبیاتی این سخن را گفته؟ آیا این منطق منافع مشترک است یا بر اساس منافع کشورش و یا اینکه طبق امنیت مشترک عربی این سخنان را گفته است؟ هدف از این درخواست چیست؟»

الغانمی در پایان گفت: «خاک عراق مبدئی برای حمله به هیچ کشوری نیست و ادعاهای مذکور باید بر اساس ادله و مستندات واقعی ارائه شود.»

سلمان العقیلی، نویسنده و فعال رسانه‌ای عربستانی در برنامه‌ای تحت عنوان «دیدگاه» که از شبکه دجله پخش شد، از بغداد خواست به نیروی هوایی عربستان در صورتی که ثابت شود گروه‌های مسلح عراقی در حمله به خطوط انتقال نفت عربستان دست داشته اند، انجام حمله هوایی علیه این گروه‌ها را اجازه بدهد همانطور که ترکیه اجازه دارد برای تعقیب عناصر تروریستی وارد حریم هوایی عراق شود.

عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق پیشتر در کنفرانسی مطبوعاتی این مطلب را که پهپاد حمله‌کننده به عربستان از خاک عراق برخاسته بود، تکذیب کرد.

همچنین بخوانید :

نمایش تکه‌هایی از تسلیحات ایرانی در آستانه نشست‌ مکه+فیلم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا