سرخط خبرها

سفر وزیر خارجه اسرائیل به امارت متحده عربی

وزیر امور خارجه اسرائیل به منظور شرکت در کنفرانس سازمان ملل درباره محیط زیست به ابوظبی رفته و با مقامات اماراتی دیدار کرد.

میدل ایست نیوز: وزرات امور خارجه اسرائیل با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که «یسرائیل کاتس»، وزیر امور خارجه اسرائیل، به منظور شرکت در کنفرانس سازمان ملل درباره محیط زیست به ابوظبی رفته است.

وی در این سفر با «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل متحد، دیدار و گفت‌وگو کرد.

کاتس طی سخنانی در مقابل مسجد شیخ زاید، ضمن ابراز خرسندی از حضور در امارات گفت: «این سفر نشانه مهم گسترش روابط اسرائیل با کشورهای منطقه است.»

در بیانیه رسمی وزارت امور خارجه اسرائیل آمده که وی با «یک مقام بلندپایه اماراتی» که نامی از وی آورده نشده «خطر ایران بر منطقه و برنامه هسته ای ایران و موشک های بالستیک و کمک های ایران به تروریسم» را بررسی کرده است.

در این بیانیه افزوده شده که همکاری اقتصادی دو کشور در عرصه فناوری و انرژی و آب نیز در این دیدار بررسی شده است.

علاوه بر این، وزیر امور خارجه اسرائیل درباره پروژه راه آهن عربستان ـ اردن ـ اسرائیل به این مقام اماراتی توضیحاتی داده است.

گفتنی است پیشتر نیز برخی از وزاری اسرائیل به امارات متحده عربی که با آن روابط دیپلماتیک ندارند سفر کرده بودند. گسترش روابط اسرائیل با کشورهای حوزه خلیج در ماه های اخیر جلب توجه می کند.

تیم ملی اسرائیل در تاریخ 25 الی 3 نوامبر سال گذشته در مسابقات جهانی ژیمناستیک در دوحه در پایتخت قطر شرکت کردند.

دولت امارات متحده عربی در اکتبر سال 2018 به ورزشکاران اسرائیلی اجازه داد تا با پرچم های خود در مسابقات قهرمانی جودو در ابوظبی شرکت کنند.

منبع
سی ان ان عربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا