سرخط خبرهاسیاسی

حزب دموکرات کردستان: اتحادیه میهنی از زمان وفات طالبانی دچار تشتت آرا است

«ریبوار بابکی»، عضو حزب دمکرات کردستان عراق تاکید کرد که حزب متبوعش پس از وفات «جلال طالبانی»، دبیرکل حزب اتحادیه میهنی از عدم رهبری واحد در این حزب رنج می برد.

میدل ایست نیوز: «ریبوار بابکی»، عضو حزب دموکرات کردستان عراق تاکید کرد که حزب متبوعش پس از وفات «جلال طالبانی»، دبیرکل حزب اتحادیه میهنی از عدم رهبری واحد در این حزب رنج می برد.

بابکی در گفت‌وگو با پایگاه خبری بغداد الیوم تصریح کرد: «حزب دموکرات هربار که با اتحادیه میهنی بر سر پرونده تشکیل دولت اقلیم و یا پرونده‌های دیگر به توافق می رسد، گروه دیگری از این حزب سر بر آورده و با این توافق مخالفت می کند.»

وی افزود: «حزب دموکرات از زمان وفات جلال طالبانی، تاوان عدم تفاهم اتحادیه میهنی را می پردازد به طوری که به علت تشتت داخلی در اتحادیه میهنی نمی دانیم با چه کسی باید گفت‌وگو کرده و توافق کنیم، این امر منجر به بروز بحران تشکیل دولت شد.»

بابکی در پایان بر لزوم توافق اعضای اتحادیه میهنی بر سر دیدگاهی ثابت تاکید کرد زیرا با وجود پرونده‌های بسیاری که نیازمند حل و فصل سریع آن است، این وضعیت نمی تواند ادامه داشته باشد.

«نیچروان بارزانی»، رئیس اقلیم کردستان عراق در دوازدهم ماه گذشته «مسرور بارزانی»، پسرعموی خود را مامور تشکیل دولت اقلیم کرد و بر اساس قانون وی باید ظرف سی روز کابینه دولت را تشکیل دهد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا