سیاسی

افزایش تحرکات نظامی امریکا در مناطق نفتخیز سوریه

منابع آگاه خبر داده اند که نیروهای امریکایی اخیرا رزمایشی در پایگاه نظامی تنف برگزار کرده و در حال جذب سرباز از میان افراد محلی هستند.

میدل ایست نیوز: همزمان با شدت گرفتن تنش ها در شرق فرات در سوریه، نیروهای ائتلاف بین المللی در منطقه استراتژیک تنف، مثلث مرزی سوریه ـ عراق ـ اردن سربازگیری از داوطلبان محلی را آغاز کرده است.

همچنین منابع رسانه ای خبر داده اند نیروهای ائتلاف درون پایگاه نظامی تنف که رزمایشی برگزار کرده اند و اعلام شده که هدف از این رزمایش آمادگی برای حمله به تروریست های داعش در صحرای سوریه است.

این منابع به «الشرق الاوسط» گفته اند که پایگاه نظامی تنف که در اختیار نیروهای ائتلاف به فرماندهی امریکاست در حال سربازگیری از داوطلبان محلی است و قرار است این نیروهای جدید در پایگاه های نظامی در اردن آموزش ببینند.

پایگاه «فرات پست» به نقل منابع آگاه خبر داد که «هدف از سربازگیری ائتلاف، تقویت توان نظامی اش در صحراست».

صفحه رسمی نیروهای «مغاویر الثوره»، از نیروهای اپوزیسیون سوریه، در شبکه توئیتر خبر داد که زیر نظر نیروهای ائتلاف آموزش های خوبی داده و افزود که هدف از این آموزش ها بهبود توانایی نیروها در جنگ با داعش و تضمین عدم عقب نشینی آنها به منطقه 55 کیلومتر (مرز تنف) است.

همزمان منابع محلی در دیرالزور از وصول کمک های نظامی و لجستیک امریکایی به منطقه نفتی «حقل العمر» و نصب دوربین های پیشرفته در این منطقه خبر داده اند.

پیش از این در گزارش ها آمده بود که ایالات متحده قصد دارد در منطقه شرقی سوریه نیروهایی از افراد عرب محلی بسازد که در کنار «نیروهای دموکراتیک سوریه» (با اکثریت کرد) فعالیت کند.

منابع مستقر در شرق فرات همچنین خبر داده اند که ایالات متحده در پی توسعه و تقویت پایگاه نظامی خود در منطقه نفتی حقل العمر و فرودگاه نظامی این منطقه است.

همزمان ایران نیز نیروهای خود را در استان دیرالزور سوریه تقویت و تبلیغات گسترده ای برای جذب نیرو آغاز کرده است که با تبلیغات مذهبی همراه بوده و سفرهای زیارتی به منطقه عین علی که مزاری شیعی در آن وجود دارد ترتیب داده است.

دیرالزور دومین استان بزرگ سوریه به لحاظ مساحت و منبع نفت سوریه است که نیروهای سوریه و نیروهای وابسته به ایران و نیروهای روسیه و نیروهای دموکراتیک سوریه در آن حضور دارند.

این منطقه پیش از این شاهد تنش میان نیروهایی ایرانی و روسی بوده است.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا