سرخط خبرهاسیاسی

کمیسیون پاکدستی: عدم جدیت دولت سابق عراق باعث خروج کارشناسان بین المللی مبارزه با فساد شد

یک عضو کمیسیون پاکدستی عراق تأکید کرد که خودداری دولت سابق عراق از برخورد با مفسدان باعث شد که کارشناسان بین المللی مبارزه با فساد از عراق بروند.

میدل ایست نیوز: یک عضو کمیسیون پاکدستی مجلس عراق تأکید کرد که عملکرد دولت «حیدر العبادی» عامل اصلی خروج کارشناسان بین المللی شناسایی و مبارزه با فساد از عراق بود.

«عالیه نصیف» به پایگاه خبری «المعلومه» گفت که کارشناسان بین المللی که در حوزه شناسایی فساد اداری و مالی در عراق فعالیت می کردند به نتایجی رسیده بودند که مطابق با نتایج بررسی های دستگاه های نظارتی عراق بود «اما پس از آنکه دولت العبادی حاضر به اجرای هیچ گونه برخوردی با مفسدان نشد از عراق رفتند».

او گفت که العبادی به صورت کاملا عامدانه از اجرای قانون درباره مفسدانی که کارشناسان بین المللی آنها را شناسایی کرده بودند خودداری کرد و افزود که این پرونده به طور خاص در قراردادهای نفتی و پروژه های پیمانکاری وزارتخانه ها بود.

وی تأکید کرد که لازمه مبارزه با فساد جدیت در اجرای قانون و کنار گذاشتن مجاملات سیاسی است.

حیدر العبادی در سال 2016 از سازمان ملل خواسته بود که برای بررسی و پیگیری سرنوشت 361 میلیارد دلار اموال مفقود در بودجه عمومی عراق میان سال های 2004- 2014  به عراق کمک کند. در پی این درخواست 21 کارشناس بین المللی بدین منظور وارد عراق شدند اما نتیجه  بررسی های آنها آشکار نشد.

این در حالی است که روز شنبه حیدر العبادی در مصاحبه ای با «فرانس پرس» از دولت «عادل عبدالمهدی» بابت عدم جدیت در مبارزه با فساد به شدت انتقاد کرد.

منبع
المعلومه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا