سیاسی

نیروهای سوریه ای برای اولین بار از سال 2014 به مرزهای سوریه با عراق رسیدند

نیروهای سوریه ای در منطقه ای به وسعت 40 کیلومتر مربع با همراهی نیروهای حشد الشعبی عراقی مستقر شده اند.

میدل ایست نیوز: برای اولین بار از سال 2014 یگان هایی از نیروهای ارتش سوریه به مناطق مرزی این کشور با عراق و دقیقا منطقه ای که البوکمال سوریه را به قائم وصل می کند رسیدند.

به گفته منابعی در تیپ 8 ارتش عراق، شمار نیروهای نظامی سوریه ای که به این منطقه رسیدند چند صد نفر بوده که با چند گروه حشد الشعبی ازجمله نجباء و احتمالا کتائب حزب الله و کتائب امام علی همراه بوده اند.

منابع تیپ 8 ارتش عراق که مسئولیت امنیت نقاط مرزی عراق و سوریه را بر عهده دارد نیروهای ارتش سوریه در مناطقی مستقر شده اند که پیش تر در اختیار نیروهای عراقی حشد الشعبی بود که در سوریه می جنگیندند و پیش تر در سال گذشته توسط نیروی هوایی ناشناسی که احتمالا اسرائیلی بود هدف قرار گرفته و 52 نیرویشان کشته و زخمی شده بودند.

به گفته این منابع یگان های تابع دولت سوریه چند گشت نظامی هم به همراهی نیروهای حشد الشعبی در مناطق تحت کنترلشان که حدود 40 کیلومتر مربع است برگزار کردند. بقیه این مناطق مرزی در کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) است.

این منابع گفته اند که امنیت این منطقه در اختیار نیروهای حشد الشعبی عراق است زیرا نیروهای سوریه ای تازه آمده و هنوز با منطقه آشنا نیستند و بیشتر هماهنگ با نیروهای سوریه ای فعالیت می کنند.

براساس این گزارش اخبار منتشرشده در رسانه های نزدیک به حکومت سوریه درباره افتتاح ایست های بازرسی ارتش سوریه در نقاط مرزی با عراق دقیق نیست و واقعیت آن است که نیروهای سیاسی به ایست های بازرسی ای که نیروهای عراقی در منطقه راه اندازی کرده اند پیوسته اند.

همزمان گردان نجباء که هم در عراق و هم در سوریه فعالیت نظامی می کند اعلام کرد که یکی از نیروهایش موسوم به «فلاح الرکابی» را که در سوریه فعالیت می کرده روز گذشته تشییع کرده است بی آنکه از زمان و مکان دقیق کشته شدن وی خبری دهد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا