سیاسی

حمله هوایی به مقر حشد الشعبی توسط جنگنده اف 35 اسرائیل انجام شد

رسانه‌های بریتانیایی اعلام کردند که حمله هوایی به مقر حشد الشعبی در منطقه آمرلی استان صلاح الدین توسط جنگنده‌ اف 35 اسرائیل انجام شده است.

میدل ایست نیوز: بنا به گزارش رسانه‌های بریتانیایی، حمله روز جمعه به مقر حشد الشعبی در منطقه آمرلی استان صلاح الدین توسط پهپاد صورت نگرفته بلکه این حمله از سوی جنگنده پیشرفته نیروی هوایی اسرائیل انجام شده است. این حمله هوایی پس از آن رخ داد که ماهواره‌های اسرائیلی محموله موشک‌های بالستیکی را که از ایران به سمت مقر حشد الشعبی در آمرلی در حال حرکت بود، رصد کردند.

جنگنده پیشرفته اف 35 اسرائیل که سامانه‌های راداری عراق توان رهگیری آن را ندارند، این حمله را انجام داده است. این جنگنده پیشتر پایگاه‌های ایرانی و یا گروه‌های مسلح وابسته به این کشور را در سوریه مورد هدف قرار داده بود. این امر، تحولی منحصر به فرد در اختیارات داده شده به اسرائیل از سوی دولت امریکا برای حمایت از امنیت خود قلمداد می شود.

اسرائیل معمولا پیش از هرگونه اقدامی از این دست، دولت امریکا را در جریان این اقدامات قرار می دهد که غالبا با حمایت کامل امریکا رو به رو می شود.

جالب توجه است که اقدامات تنش‌زای اسرائیل همزمان با موافقت ناگهانی ملک سلمان پادشاه عربستان با استقرار نیروهای امریکایی در این کشور برای دفاع از امنیت و ثبات منطقه صورت می گیرد، اقدامی که می تواند تنش موجود در منطقه را بیش از پیش تشدید کند.

منبع
اسکای برس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا