سرخط خبرها

عذرخواهی فدراسیون فوتبال عراق از کسانی که مراسم افتتاحیه را خلاف صبغه دینی کربلا دانستند/ دیوان وقف شیعی شکایت خود را پس گرفت

فدراسیون فوتبال عراق هدف از اجرای این برنامه را ارائه «تصویری زیبا از میهن پس از رهایی از چنگ تکفیریان سیاه اندیش» اعلام کرد.

میدل ایست نیوز: فدراسیون فوتبال عراق با صدور بیانیه ای از کسانی که به نظرشان مراسم افتتاحیه بازی های آسیای غربی خلاف صبغه دینی شهر کربلا بوده عذرخواهی کرد.

در بیانیه فدراسیون فوتبال عراق تأکید شده که فدراسیون فوتبال عراق اجرای مراسم افتتاحیه را طی قراردادی به یک شرکت تخصصی لبنانی واگذار کرد و در قرارداد قید شده بود که در این مراسم «تصویری زیبا از میهن پس از رهایی از چنگ تکفیریان سیاه اندیش» ارائه شود.

در این بیانیه تأکید شده که به نظر برخی آنچه در این مراسم نشان داده شد تعدی به صبغه دینی شهر بوده و فدراسیون لازم می داند از این افراد عذرخواهی و تأکید کند که چنین منظوری مطلقا درکار نبوده است.

پیشتر وزارت ورزش و جوانان عراق نیز با صدور بیانیه ای مسئولیت برگزاری این مراسم را متوجه فدراسیون فوتبال عراق و نه وزارت ورزش و جوانان دانست.

حضور یک زن که در این مراسم با ویولن سرود ملی عراق را نواخت با انتقاد تعدادی از چهره های مذهبی مواجه شد.

برخی چهره های سیاسی نیز کوشیدند از این احساسات بهره برداری سیاسی کنند.

دیوان وقف شیعی که پیشتر از برگزارکنندگان این مراسم به علت نادیده گرفتن وضعیت ویژه شهر کربلا به دستگاه قضایی عراق شکایت کرده بود، پس از صدور این بیانیه از جانب فدراسیون فوتبال عراق از شکایت خود صرف نظر کرد.

این دیوان در بیانیه ای رسمی تأکید کرد که پس از عذرخواهی این فدراسیون و در راستای حمایت از حضور بین المللی عراق درصحنه های ورزشی و فوتبال این کشور از شکایت خود صرف نظر می کند.

در این بیانیه برای تیم ملی فوتبال عراق آرزوی موفقیت شده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا