سیاسی

تعهدات امارات به ایران برای تغییر صحنه سیاسی در جنوب یمن

یک منبع نزدیک به «شورای انتقالی جنوب یمن» خبر داد که امارات دست به تغییراتی در سطح سران سیاسی و نظامی این شورا زده است.

میدل ایست نیوز: یک منبع یمنی خبر داد که امارات در راستای توافقاتش با ایران متعهد به تغییراتی در سطح سران سیاسی و نظامی در جنوب یمن شده است.

این منبع نزدیک به «سران شورای انتقالی جنوب» یمن که نخواسته نامش فاش شود به «عربی 21»  گفته که امارات در راستای تفاهماتش با ایران در آینده نزدیک دست به تغییرات گسترده سران نظامی و سیاسی منطقه جنوب خواهد زد.

به گفته این منبع اماراتی ها به ایران تعهد داده اند که صحنه سیاسی استان های جنوبی را بازسازی کنند تا متحد سنتی ایران و از شاخص ترین چهره های امارات در جنوب یمن یعنی «عیدروس الزبیدی» فضای بیشتری برای فعالیت پیدا کند.

این منبع تأکید کرده که درون شورای انتقالی جنوب که با حمایت امارات در سال 2017 تشکیل شد اختلافات شدیدی وجود دارد که به طور خاص میان جریان الزبیدی، رئیس مجلس، و «احمد لملس»، دبیر کل مجلس، دیده می شود.

به گفته این منبع آگاه حمله گروه انصار الله (حوثی) به اردوگاه نظامی نیروهای وابسته به شورای انتقالی جنوب هم در حالی انجام شده که برای اولین نیروهای اماراتی در مانور این نیروها حضور نداشتند و می توان گفت که این حمله در هماهنگی انصار الله با اماراتی ها انجام شده است.

این منبع تأکید کرده که با نزدیک شدن امارات به ایران، انصار الله اطلاعات لازم برای حمله به مواضع شورای انتقالی جنوب را به دست می آورد و این به معنای دست کشیدن امارات از سیاست هایی است که عدن را به منطقه نزاع جهت بسط نفوذ امارات تبدیل کرده بود.

این همه در حالی است که هفته گذشته احمد لملس، دبیر کل شورای انتقالی جنوب یمن از یک حادثه تصادف جان سالم به در برد.

به گفته این منبع علت نزدیک بودن شاخه عیدروس الزبیدی به ایران آن است که شاخه نظامی این گروه زیر نظر حزب الله لبنان در منطقه بقاع لبنان آموزش نظامی دیده و البته بعدتر پس از سلطه انصار الله بر عدن جذب ابوظبی شده است.

این تحولات در حالی است که گروه انصار الله امروز اعلام کرد که به علت تغییر ملموس سیاست های امارات در یمن حملات خود به اهداف درون خاک امارات را به تعلیق درمی آورد.

منبع
العربی 21

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا