سرخط خبرهاسیاسی

لشکر 30 حشدالشعبی: تصمیم به ایجاد مراکز ایست و بازرسی مشترک به مثابه پیروزی اهالی این منطقه است

«سعد القدو»، سخنگوی لشکر 30 حشدالشعبی تاکید کرد تصمیم به ایجاد مراکز ایست و بازرسی مشترک در سهل نینوی به مثابه پیروزی عزم و اراده اهالی منطقه است.

میدل ایست نیوز: «سعد القدو»، سخنگوی لشکر 30 حشدالشعبی تاکید کرد تصمیم به ایجاد مراکز ایست و بازرسی مشترک در سهل نینوی به مثابه پیروزی عزم و اراده اهالی منطقه است که نگرانی و دلخوری خود را از وضعیت امنیتی این منطقه بیان کردند.

القدو در گفت‌وگو با پایگاه خبری بغداد الیوم تصریح کرد: «لشکر 30 از تصمیم اخیر عادل عبدالمهدی، نخست وزیر سرپیچی نکرده است، کسانی که این گونه می گویند اشخاصی مغرض هستند که گزارش‌هایی علیه ما می نویسند، احزابی مانند حزب دموکرات کردستان به رهبری مسعود بارزانی که منافع‌شان در سهل نینوی به خطر افتاده است.»

وی افزود: «حرف و حدیث‌ها از اقدامات ناقض قانون لشکر 30، دروغ‌ها و اکاذیبی است که هدف از آن اخراج این لشکر از سهل نینوی است تا نیروهای پیشمرگه مجددا به این منطقه بازگرداندند و توطئه‌های حزب دموکرات دوباره کلید بخورد. ما در مقابل این دسیسه‌چینی‌ها ایستادیم و به منافع آنها ضربه زدیم. از این رو آنها دست به جعل گزارش‌های کاذب می زنند و اخباری علیه ما در رسانه‌های وابسته به خود پخش می کنند.»

القدو در ادامه گفت: «هیات دولتی که اخیرا به استان نینوی سفر کرد با تصمیمات خود عدالت را در حق طایفه شبک به اجرا در آورد. ما اعلام می کنیم که همواره آماده فداکاری در راه حفاظت از امنیت و حمایت کامل از این استان هستیم.»

«فالح الفیاض»، رئیس سازمان حشدالشعبی اخیرا از توافق با فرماندهی عملیات مشترک برای ایجاد مراکز ایست و بازرسی مشترک با حشد الشعبی و مشخصا با لشکر 30 در حوزه استحفاظی سهل نینوی خبر داد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا