سرخط خبرهاسیاسی

امریکا تاجر لبنانی را به اتهام حمایت مالی از حزب الله به 5 سال زندان محکوم کرد

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده امریکا اعلام کرد «قاسم تاج الدین»، از حامیان مالی مهم حزب الله لبنان به 5 سال زندان و پرداخت 50 میلیون دلار جریمه نقدی محکوم شده است.

میدل ایست نیوز: وزارت خزانه‌داری ایالات متحده امریکا اعلام کرد «قاسم تاج الدین»، از حامیان مالی مهم حزب الله لبنان به 5 سال زندان و پرداخت 50 میلیون دلار جریمه نقدی محکوم شده است.

قاسم تاج الدین 63 ساله در ماه دسامبر گذشته در برابر دادگاهی در امریکا، به اتهامات خود مبنی بر دور زدن تحریم‌هایی که مانع از تعامل با شرکت‌های امریکایی می شود، اعتراف کرد.

«برایان بنزکوفسکی»، معاون دادستان کل امریکا اعلام کرد: «حکم صادر شده در حق تاج الدین و جریمه 50 میلیون دلاری وی، تنها بخشی از جدیدترین تلاش‌های مستمر وزارت دادگستری برای برچیدن حزب الله و شبکه‌های حامی این حزب است.»

در ماه مه سال 2009 میلادی، تاج الدین به علت حمایت از حزب الله لبنان که از سوی ایالات متحده امریکا به عنوان سازمانی تروریستی شناخته می شود، «حامی مالی مهم» برای سازمانی تروریستی قلمداد شد. از این رو هر گونه تعامل وی با امریکایی‌ها ممنوع اعلام شد اما وی متهم است که تعاملات خود را با شرکت‌های امریکایی ادامه داده است.

وزارت دادگستری امریکا در آن زمان اعلام کرد که تاج الدین با همدستی 5 فرد دیگر، تعامل مالی به ارزش بیش از 50 میلیون دلار با شرکت‌های امریکایی برقرار کرده که نقض تحریم‌های واشنگتن به شمار می رود.

وی در مارس 2017 میلادی به هنگام ورود به دار البیضاء واقع در کشور مغرب بنا به درخواست مقامات امریکایی بازداشت شد.

از طريق
القدس العربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا