سرخط خبرهاسیاسی

ریاست حشد الشعبی ضمن تردید در صحت بیانیه «ابومهدی المهندس»: آن بیانیه نشان دهنده موضع رسمی حشد نیست + متن سند

«فالح الفیاض» با صدور بیانیه ای تأکید کرد که بیانیه «ابومهدی المهندس» درصورت صحت انتساب نشان دهنده مواضع حشد الشعبی نیست.

میدل ایست نیوز: «فالح الفیاض»، رئیس هیئت حشد الشعبی با صدور بیانیه‌ای تأکید کرد که «بیانیه منسوب به نائب رئیس حشد موضع رسمی حشد الشعبی نیست».

در این بیانیه که در ساعات پایانی روز چهارشنبه منتشر شده آمده که زیر نظر فرمانده کل نیروهای مسلح تحقیقات و تحولات اخیر  به خصوص هدف قرار گرفتن چند انبار سلاح تابع نیروهای حشد الشعبی و مواضع گروه‌های مختلف در این باره بررسی شده است و در این باره مواضع حشد در چند مورد اعلام می شود.

نخستین موضوعی که در این بیانیه بر آن تأکید شده آن است که تحقیقات اولیه کمیته‌های خاصی که فرمانده کل نیروهای مسلح برای بررسی انفجارهای اخیر تشکیل داده نشان می‌دهد که این حوادث به‌صورت برنامه‌ریزی و توسط کشورهای خارجی انجام شده و تحقیقات برای رسیدن مسئول واقعی ادامه دارد تا موضع‌گیری مناسب بر اساس آن گرفته شود.

این بیانیه افزوده که باید دستور فرمانده کل نیروهای مسلح درباره سلطه کامل بر آسمان عراق و الغای همه مجوزها با جدیت پیگیری و اجرا شود و خسارت‌های مادی و بشری تأمین و انبارها به مناطق امن و دور از مناطق مسکونی منتقل و همه اقدامات برای تأمین امنیت آنها اتخاذ شود.

در این بیانیه تأکید شده که «آنچه به نایب رئیس هیئت حشد الشعبی نسبت داده شده ــ با صرف نظر از درستی انتساب آن به وی ــ بیانگر موضع رسمی حشد الشعبی نیست و موضع رسمی عراق و نیروهای مسلح را فرمانده کل نیروهای مسلح یا فردی معین ازجانب وی بیان می کند.

این بیانیه افزوده که دولت و نهادهای امنیتی و همه تشکیلات نیروی مسلح عراق تحولات جاری را به دقت زیر نظر دارند تا امنیت ملت عراق را تأمین و تلاش‌ها برای بر هم زدن ثبات عراق را خنثا کنند.

ساعاتی پیش از صدور این بیانیه، «ابومهدی المهندس»، نایب رئیس هیئت حشد الشعبی با صدور بیانیه ای تأکید کرد که تحقیقات نشان داده که انفجارهای اخیر در زاغه های حشد الشعبی کار امریکا و اسرائیل بوده و افزود که نیروهای حشد الشعبی از این به بعد از خود دفاع خواهند کرد و اجازه تکرار چنین حملاتی را نخواهند داد.

ائتلاف بین المللی ضد داعش و وزارت دفاع امریکا با صدور بیانیه هایی تأکید کردند که با دعوت دولت عراق در این کشور حضور دارند و به قوانین عراق احترام می گذارند.

همچنین سران حشد الشعبی جلسه ای فوق العاده با نخست وزیر عراق برگزار کردند که ظاهرا بیانیه رئیس هیئت حشد الشعبی در پی این جلسه صادر شده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا