سیاسی

عبدالمهدی در دیدار با دبیرکل ناتو: امکان ندارد عراق به همسایگانش آسیب برساند

نخست وزیر عراق در دیدار با دبیر کل ناتو تأکید کرد که امکان ندارد عراق به برادران و همسایگانش آسیبی برساند.

میدل ایست نیوز: «عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر عراق، در دیدار با «ینس استولتنبرگ»، دبیر کل ناتو، راه های گسترش روابط نظامی و امنیتی عراق و ناتو را بررسی کرد.

در این دیدار که امروز (سه شنبه 17 سپتامبر) با حضور فرمانده عالی نیروهای ناتو در اروپا و دستیاران دبیر کل ناتو و فرمانده نیروهای ناتو در عراق در دفتر نخست وزیر عراق برگزار شد، عبدالمهدی تأکید کرد که عراق در همه عرصه ها در مسیر درست گام بر می دارد و ثبات کشور به روشنی بهبود یافته است.

او از ناتو برای کمک به عراق در جنگ با تروریسم و شکست دادن آن تقدیر کرد و افزود که عراق دربرابر چالش های داخلی و خارجی راه حل های روشنی دارد.

فرمانده کل نیروهای مسلح عراق تأکید کرد که دولتش با جدیت سلطه قانون و انحصار سلاح به دست دولت را پیگیری می کند و افزود که سیاست متعادل عراق به نفع ثبات عراق و ثبات کل منطقه است.

او افزود که عراق با حس مسئولیت درقبال بحران کنونی منطقه فعالیت می کند تا منافع ملت های منطقه تأمین شود و امکان ندارد که عراق به برادران و همسایگانش آسیبی برساند.

ینس استولتنبرگ در این دیدار پیشرفت و بهبود اوضاع در عراق را شایسته تقدیر دانست و تأکید کرد که سیاست متعادل عراق عامل تعادلی اساسی در منطقه شده است.

او گفت که ناتو با موافقت دولت عراق و زیر نظر آن فعالیت می کند و تابع تصمیم گیری های راهبردی دولت عراق است و از حکومت و استقلال و یکپارچگی و حاکمیت ارضی و سیاست متعادل عقلانی دولت کامل حمایت می کند.

وی افزود که ناتو مسئولیت آموزش و افزایش توانایی های ارتش و تقویت نهادهای نظامی و امنیتی عراق را بر عهده دارد.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا