سرخط خبرها

وزیر انرژی سعودی: تولید نفت آرامکو به حالت طبیعی خود بازگشت

وزیر انرژی عربستان سعودی در یک نشست خبری ادعا کرد که تولید نفت شرکت آرامکو به حالت عادی و طبیعی خود بازگشته است.

[contact-form][contact-field label=”نام” type=”name” required=”true” /][contact-field label=”رایانشانی” type=”email” required=”true” /][contact-field label=”وب‌گاه” type=”url” /][contact-field label=”پیام” type=”textarea” /][/contact-form]

میدل ایست نیوز: «عبدالعزیز بن سلمان» وزیر انرژی عربستان سعودی سه‌شنبه شب در یک نشست خبری ادعا کرد که وضعیت تولید نفت این کشور به حالت سابق خود بازگشت.

وی با اشاره به حمله پهپادی اخیر یمن به دو پالایشگاه شرکت آرامکو که باعث توقف 50 درصدی تولید نفت عربستان شده بود، گفت که وضعیت تولید اکنون حالت عادی خود را سیر می‌کند.

وزیر انرژی عربستان سعودی همچنین اظهار داشت که حملات مکرر به تاسیسات نفتی، اقتصاد جهان را در معرض تهدید و خطر قرار می‌دهد.

عبدالعزیز بن سلمان افزود: «اطفای حریق ناشی از حملات صورت گرفته علیه دو پالایشگاه بقیق و خریص، حدود هفت ساعت به طول انجامید».

وزیر انرژی عربستان گفت که «تاکنون نتوانسته‌ایم مشخص کنیم که چه کسانی طراح و مجری عملیات علیه تاسیسات نفتی آرامکو در بقیق بوده‌اند».

پیش از این، ملک «سلمان بن عبدالعزیز»، پادشاه عربستان گفت که ریاض قادر است به هر حمله‌ای به تاسیساتش، فارغ از منشا تهاجم پاسخ دهد.

بیانیه پادشاه عربستان پس از جلسه هیات وزیران این کشور منتشر شد. در این جلسه حمله روز شنبه به تاسیسات نفتی عربستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دولت عربستان همچنین از کشورهای مختلف جهان خواسته است «فارغ از منشا» حمله روز شنبه با آن روبه رو شوند.

گروه انصار الله (حوثی) یمن اعلام کرده اند که با ۱۰ پهپاد به تاسیسات نفتی آرامکو عربستان در «بقیق» و «خریص» حمله کرده‌ اند. حمله روز شنبه به این مناطق عرضه حدود نیمی از نفت عربستان و پنج درصد از نفت جهان را مختل کرد.

 

منبع
العالم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا