سرخط خبرها

پاسخ «عبدالمهدی» به استعفای وزیر بهداشت: ادامه حضور شما در کابینه ضروری است

نخست وزیر عراق با انتشار نامه ای خبر داد که استعفای وزیر بهداشت را قبول نمی کند و ادامه حضور او در کابینه را ضروری می داند.

میدل ایست نیوز: «عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر عراق، در پاسخ به نامه استعفای «علاء الدین العلوان»، وزیر بهداشت و محیط زیست عراق، تأکید کرد که استعفای او را نمی پذیرد.

در این نامه که با لحنی صمیمانه نوشته شده، نخست وزیر عراق ضمن ابراز تأسف از دریافت نامه استعفای العلوان، تأکید کرد که وی در همین مدت کوتاه وزارتش به اقدامات زیربنایی و مهمی دست زده که مایه افتخار همه اعضای کابینه است. وی افزود که ادامه حضور او را برای تکمیل این مسیر و اجرای برنامه دولت ضروری می داند.

عبدالمهدی اظهار داشت که می داند دشواری ها بسیار است و افراد صادقی که برای میهنشان تلاش می کنند و در تصمیم گیری ها حرفه ای و مستقل عمل می کنند در معرض انواع فشارها هستند چون می خواهند کارهای جدی و اصلاحی ای بکنند که به سود فاسدان نیست.

نخست وزیر عراق تأکید کرده که به این سادگی استعفای وزیر را نخواهد پذیرفت و افزوده که تماس های بسیاری با وی شده تا با این استعفا مخالفت کند و برای همین به وزیر مرخصی داده تا در شرایطی که بتواند حملات فشارهای غیر قانونی و غیر اخلاقی را تحمل کند به سر کارش برگردد.

روز گذشته منابع آگاه خبر دادند که نخست وزیر با استعفای وزیر بهداشت موافقت نکرده است.

این استعفا موجی از انتقادات را علیه نخست وزیر عراق به راه انداخت و بسیاری آن را نشانه عدم قاطعیت او دربرابر مفسدان دانستند.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا