سرخط خبرها

رئیس مجلس عراق در دیدار با «مسعود بارزانی» و دیگر سران اقلیم کردستان بر ضرورت جدیت در حل اختلافات تاکید کرد

«محمد الحلبوسی» در دیدار با مقامات اقلیم کردستان بر ضرورت جدیت برای حل همه اختلافات میان بغداد و اقلیم تأکید کرد.

میدل ایست نیوز: «محمد الحلبوسی»، رئیس مجلس عراق، در دیدار با «مسعود بارزانی»، رئیس اقلیم کردستان عراق تأکید کرد که می توان همه اختلافات میان بغداد و اربیل را با گفت وگوهای سازنده و براساس قانون اساسی حل کرد.

دفتر رئیس مجلس عراق طی بیانیه ای رسمی گفت که الحلبوسی امروز در سفر به اربیل با مسعود بارزانی دیدار کرد.

در این دیدار اوضاع امنیتی و سیاسی و اقتصادی عراق و تازه ترین تحولات منطقه و بررسی شد و طرفین از شدت گرفتن تنش ها در منطقه ابراز نگرانی و بر ضرورت آرام نگه داشتن اوضاع تأکید کردند.

الحلبوسی در این دیدار بر تقویت روابط بغداد و اقلیم و تحکیم اشتراکات ملی و تقویت ثبات و استقلال عراق تأکید کرد و افزود که اختلافات را می توان با گفت وگوی سازنده و مشارکت همه طیف های ملت در تصمیم گیری ها و براساس قانون اساسی برطرف کرد.

بارزانی نیز در این دیدار تأکید کرد که باید اراده صادقانه برای حل همه اختلافات و فضای وفاق اجتماعی و ملی در کشور ایجاد شود و افزود که کرد از شرکای اصلی در کشورند و در بسیاری مسائل با دولت مرکزی همکاری دارند.

رئیس مجلس عراق که امروز وارد اربیل شد با نیچروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان، نیز دیدار و بر ضرورت تحرک گسترده سیاسی برای حل همه اختلافات تأکید کرد.

نیچروان بارزانی نیز در این دیدار تأکید کرد اقلیم آماده گفت وگو برای حل همه اختلافات است و به هماهنگی های خود با دولت مرکزی ادامه می دهد.

الحلبوسی همچنین با «ریواز فائق»، رئیس مجلس ایالتی کردستان، نیز دیدار و راه های هماهنگی جهت تصویب قوانین لازم برای حل اختلافات بغداد و اربیل را بررسی کرد.

همزمان با سفر محمد الحلبوسی، «برهم صالح»، رئیس جمهور عراق نیز به اربیل سفر کرده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا