اقتصادیسیاسی

رایزنی عبدالمهدی با دبیر حزب کمونیست چین درباره تحکیم مناسبات دو کشور

نخست‌وزیر عراق امروز با دبیر حزب کمونیست چین برای بررسی روابط دوجانبه میان چین و عراق و تلاش جهت توسعه این مناسبات دیدار و گفت‌وگو کرد.

میدل ایست نیوز: «عادل عبدالمهدی»، نخست‌وزیر عراق امروز با دبیر حزب کمونیست چین برای بررسی روابط دوجانبه میان چین و عراق و تلاش جهت توسعه این مناسبات دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری بغداد الیوم، دفتر رسانه‌ای نخست‌وزیر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که عبدالمهدی در مقر اقامت خود با دبیر حزب کمونیست چین در استان خیفی دیدار کرد و در این دیدار مناسبات عراق و چین و تمایل مشترک جهت توسعه این روابط در تمامی زمینه‌ها و نیز حضور هیات عراقی در کنفرانس جهانی صنایع و به تبع آن دیدارهای شخصیت‌های عراقی با شماری از شرکت‌های این کشور مورد بررسی قرار گرفت.

عبدالمهدی با تاکید بر تلاش بغداد برای برقراری روابط همکاری و شراکت با چین، نسبت به روابط کنونی میان دو کشور دوست و حجم تبادلات تجاری مشترک ابراز خرسندی کرد.

وی بر تمایل دولت عراق برای تحکیم فرصت‌های همکاری و برقراری بهترین روابط با چین و استقبال از شرکت‌های این کشور و دعوت از آنها برای حضور کارآمد در بازسازی عراق و توسعه اقتصاد این کشور تاکید کرد.

در همین حال، مسئولان استان خیفی نسبت به سطح روابط میان دو کشور ابراز خرسندی کرده و از آمادگی خود برای تامین تمامی نیازهای عراق خبر دادند.

نخست وزیر عراق با این دیدار، نخستین مرحله سفر خود به چین را به پایان رسانده و فردا برای ادامه دیدارها و رایزنی‌ها راهی شهر شانگهای چین خواهد شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا