سرخط خبرها

فرمانده گردان ابوالفضل العباس: اگر انتقاد از ایران جرم است، بر جرم خود پافشاری می کنم

«اوس الخفاجی» که بیش از سه ماه در زندان به سر برده، طی اظهاراتی مدعی شد علت بازداشتش انتقاد از سیاست های ایران بود.

میدل ایست نیوز: «اوس الخفاجی»، فرمانده نیروهای ابوالفضل العباس، از گردان الحشد الشعبی، در اولین اظهارات خود پس از آزادی از زندان ادعا کرد که علت اصلی بازداشت وی به نظر خودش اظهاراتی علیه ایران بوده است.

الخفاجی در یک مصاحبه تلویزیونی درباره علت بازداشت خود گفت که شخصا علت واقعی بازداشتش را نمی داند «اما فکر می کنم به اظهاراتم درباره ایران مربوط شود، اگر انتقاد از ایران جرم است من بر این جرم پافشاری می کنم».

او مدعی شد که تمام مدت بازداشتش را در بازداشتگاه مدیریت امنیت الحشد الشعبی بوده و در این مدت هیچ پرسشی از وی درباره اظهاراتش پیرامون دخالت های خارجی و استقلال عراق نشده است و تأکید کرد که همچنان عضو رسمی نیروهای الحشد الشعبی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت که «ابومهدی المهندس»، نایب رئیس سابق نیروهای الحشد الشعبی، درباره اختیاراتی که به وی داده شده سوءتفاهم پیدا کرده و برای همین به اقداماتی مانند دستور تشکیل نیروی هوایی یا تهدید نیروهای امریکایی بدون هماهنگی دولت دست می زند.

الخفاجی افزود که اختلافات میان سران حشد الشعبی به همین موضوع مربوط می شود و باید از احکامی که دستورات المهندس را ابطال کرد و اظهارات او درباره حملات به الحشد الشعبی را بی اساس دانست استقبال کرد.

او همچنین از اینکه سابقا طی اظهاراتی فلوجه را زادگاه تروریسم خوانده بود از مردم فلوجه عذرخواهی کرد و گفت که منظورش کسانی از مردم شهر بوده که با داعش بیعت کرده اند.

اوس الخفاجی در ماه فوریه گذشته با حمله نیروهای امنیت الحشد الشعبی به دفترش در منطقه کراده بغداد بازداشت شد. اداره امنیت الحشد الشعبی اعلام کرد که علت بازداشت وی غیر قانونی بودن فعالیت های گردان ابوالفضل العباس بوده است.

الخفاجی پس از بیش از سه ماه، از زندان آزاد شد. درباره بازداشت وی که با بستن تعدادی از دفاتر محلی منتسب به الحشد همراه بود بحث های بسیاری درگرفت.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا