سرخط خبرها

«مکرون» در دیدار 90 دقیقه ای با «روحانی»: مذاکره بر سر امنیت منطقه بسیار اضطراری است

رئیس جمهور فرانسه در دیدار با همتای ایرانی اش درباره تنش گسترده در منطقه و راه های کاهش آن گفت وگو کرد.

میدل ایست نیوز: «امانوئل مکرون»، رئیس جمهوری فرانسه، در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل با «حسن روحانی»، همتای ایرانی خود درباره تنش گسترده حاکم بر منطقه گفت‌وگو کرد.

گفت‌وگوی مکرون و روحانی ساعاتی پس از انتشار بیانیه سه کشور اروپایی، بریتانیا، فرانسه و آلمان در مورد نقش و مسئولیت ایران در حمله به تاسیسات نفتی آرامکو صورت گرفت.

به گزارش خبرگزاری رویترز  دفتر ریاست جمهوری فرانسه، پس از این دیدار به تاکید مکرون بر تغییر رویکرد ایران در منطقه اشاره کرده است.

دفتر ریاست جمهوری فرانسه با انتشار بیانیه‌ای که پس از دیدار مکرون و روحانی منتشر شده است به نقل از مکرون گفته است که راه منتهی به کاهش تنش در منطقه باریک‌تر می‌شود و برای ایران زمان آن فرا رسیده است تا در راستای تنش‌زدایی یاری رساند.

گزارش‌های منتشر شده از سوی خبرگزاری‌ها حکایت از یک گفت‌وگوی طولانی بین روحانی و مکرون دارند. گفته می‌شود که مذاکرات روسای جمهوری ایران و فرانسه بیش از ۹۰ دقیقه ادامه داشته است.

در بیانیه کوتاه دفتر ریاست جمهوری فرانسه درباره دیدار مکرون و روحانی تاکید شده است که مذاکره بر سر امنیت منطقه خلیج فارس بسیار اضطراری است و برای جمهوری اسلامی زمان آن فرا رسیده است تا در مسیر کاهش تنش گام بردارد.

گفته می‌شود که نه مکرون و نه روحانی، هیچ یک حاضر نشدند پس از پایان دیدار و گفت‌وگوی خود به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ دهند.

خبرگزاری رویترز در عین حال به پست توییتری علی‌رضا میریوسفی، سخنگوی هیئت ایرانی در سازمان ملل اشاره کرده که اعلام کرده که دو کشور بر سر راه‌های نجات برجام، مناسبات دوجانبه و برنامه صلح روحانی برای منطقه گفت‌وگو کرده‌اند.

امانوئل مکرون قرار است امروز (سه‌شنبه ۲۴ سپتامبر) با «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا نیز درباره ایران و نتایج دیدار خود با روحانی گفت‌وگو کند.

منبع
دویچه وله

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا