سرخط خبرهاسیاسی

مقامات عراقی مجسمه «عبدالوهاب الساعدی» را از موصل برداشتند

شبکه‌های اجتماعی تصاویر مربوط به برداشته شدن مجسمه «عبدالوهاب الساعدی»، فرمانده دستگاه مبارزه با تروریسم را منتشر کردند.

میدل ایست نیوز: شبکه‌های اجتماعی تصاویر مربوط به برداشته شدن مجسمه «عبدالوهاب الساعدی»، فرمانده دستگاه مبارزه با تروریسم را منتشر کردند، این مجسمه که کار ساخت و نصب آن در میدانی در موصل به پایان رسیده بود، قرار بود  دیروز رونمایی شود.

در همین رابطه، منبعی آگاه در گفت‌وگو با پایگاه خبری بغداد الیوم تصریح کرد: «یگانی از ارتش عراق صبح امروز مجسمه سرلشکر عبدالوهاب الساعدی را از میدان طاهر زیناوه در قسمت غربی موصل پایین کشیده و با خود بردند.»

در همین راستا، «احمد الجبوری»، نماینده استان نینوی در پارلمان عراق از «عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر این کشور خواست پس از حذف مجسمه الساعدی فرمانده دستگاه مبارزه با تروریسم، تصاویر فرماندهان ایرانی در موصل نیز برداشته شود.

وی افزود: «این اقدام، حاکمیت عراق و کرامت مردم این کشور را حفط می کند.»

مقامات عراقی پیشتر از رونمایی تندیس متعلق به «عبدالوهاب الساعدی»، فرمانده نظامی برجسته این کشور در شهر موصل علیرغم اینکه آماده افتتاح بود، ممانعت به عمل آوردند.

در همین رابطه، گروهی تحت عنوان «جوانان نینوی»، در بیانیه‌ای اعلام کردند: «متاسفانه پس از هماهنگی‌های لازم و اجتماع مردم، ناگهان پیامی از بغداد به مقامات موصل رسید که در آن بر ممانعت از رونمایی مجسمه عبدالوهاب الساعدی تصریح شده بود. بهانه این کار هم مراعات احساسات بقیه فرماندهان شرکت کننده در عملیات آزادسازی موصل عنوان شده است.»

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا