سرخط خبرهاسیاسی

اربیل:از عادل عبدالمهدی در حل مشکلات حمایت می کنیم/ اقدام نظامی یکجانبه ترکیه در سوریه به سود مردم منطقه نیست

هیات دولت اقلیم کردستان عراق امروز به ریاست «مسرور بارزانی»، نخست وزیر و با حضور «قباد طالبانی»، معاون نخست وزیر تشکیل جلسه داد.

میدل ایست نیوز: هیات دولت اقلیم کردستان عراق امروز به ریاست «مسرور بارزانی»، نخست وزیر و با حضور «قباد طالبانی»، معاون نخست وزیر تشکیل جلسه داد.

به گزارش شبکه الفرات، هیات دولت اقلیم کردستان در این جلسه درخصوص تازه‌ترین تحولات عراق و سوریه به رایزنی پرداختند.

در همین رابطه، مسرور بارزانی، نخست وزیر دولت محلی اقلیم کردستان اعلام کرد: «در عین حال که از مطالبات قانونی و عادلانه معترضین در جریان تظاهرات مسالمت‌آمیز و مدنی حمایت می کنیم، پشتیبانی خود را نیز از عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق در حل همه مشکلات اعلام می کنیم.»

بارزانی درخصوص تحولات سوریه گفت: «افزایش تنش در شمال شرق سوریه پیامدهای منفی به دنبال خواهد داشت که تنها به درون مرزهای سوریه محدود نخواهد شد بلکه منجر به آوارگی هزاران تن به سوی اقلیم کردستان خواهد شد.»

وی با تشویق به حل بحران سوریه از رهگذر گفت‌وگو و راهکارهای مسالمت‌آمیز، عنوان کرد: «توسل جستن به اقدامات نظامی یکجانبه به سود مردم منطقه نیست.»

در همین رابطه، «ریبر احمد»، وزیر کشور اقلیم کردستان گزارش مفصلی درخصوص آمادگی‌های موجود برای حرکت احتمالی آوارگان سوری به سمت اقلیم کردستان ارائه کرد.

ارتش ترکیه امروز از آغاز عملیات موسوم به «چشمه صلح» در شمال شرق سوریه برای مبارزه با نیروهای دموکراتیک سوریه موسوم به قسد آغاز کرده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا