سرخط خبرها

رئیس موساد: ترور «قاسم سلیمانی» ناممکن نیست/ حمله به ایران واپسین گزینه است

«یوسی کوهن» تأکید کرد که حمله مستقیم به ایران همچنان یکی از گزینه های اسرائیل اما واپسین گزینه است.

میدل ایست نیوز: «یوسی کوهن»، رئیس دستگاه امنیت اسرائیل (موساد) گفت که «قاسم سلیمانی، فرمانده نیروهای قدس سپاه، خود می داند که ترورش کار ناممکنی نیست» و افزود که فعالیت های سلیمانی «همه جا مشخص و شناخته شده است و ما از آن خبر داریم».

کوهن که از نزدیک ترین افراد به «بنیامین نتانیاهو» است گفت که دستگاهی که سلیمانی ایجاد کرده تهدیدی جدی برای اسرائیل است و افزود که تلاش ایران برای «توسعه فناوری هسته ای با اهداف نظامی» تهدیدی جدی برای امنیت اسرائیل است.

او در مصاحبه با یک نشریه اسرائیلی گفت که حمله مستقیم به ایران همچنان یکی از گزینه ها اما واپسین گزینه است و افزود که اسرائیل از هر امکانی برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای استفاده می کند، چه از راه توافق نامه چه هر راه دیگری.

برخلاف ادعای کوهن ایران تاکنون بارها تأکید کرده که فعالیت هسته ای اش ابعاد نظامی ندارد.

کوهن در پاسخ به این پرسش که گفته می شود اسرائیل در پی ترور «سید حسن نصرالله»، دبیر کل حزب الله لبنان، بوده پس چرا تا کنون این طرح را عملی نکرده گفت: «این سؤال درستی نیست، باید اینطور پرسید که آیا نصرالله می داند که ما توانایی ترور او را داریم یا نه؟ و جواب این است که بله، می داند».

روز جمعه «بنیامین نتانیاهو» نیز در سخنرانی به مناسبت سالروز جنگ اکتبر (رمضان) گفت که با وجود حمایت ایالات متحده از اسرائیل، تل آویو در اقدامات امنیتی خود براساس اصل ایستادن روی پای خود برای دفاع از خود عمل می کند.

همزمان روزنامه اقتصادی «گلوبز» خبر داد که کابینه اسرائیل با اختصاص 100 میلیون دلار برای «یک پروژه امنیتی حساس و محرمانه» موافقیت کرده است.

هفته گذشته مقامات ایرانی از خنثی شدن یک عملیات برای ترور قاسم سلیمانی خبر داده بودند.

منبع
ایندیپندنت عربیالعربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا