سرخط خبرها

توضیحات وزیر دفاع اسرائیل درباره اولویت های وزارتش: حضور در سوریه را برای ایران پرهزینه می کنیم

«نفتالی بنت» گفت که نیروی هوایی اسرائیل توانایی انجام حملاتی را دارد که بتواند ایران را از امکان ماندن در سوریه ناامید کند.

میدل ایست نیوز: «نفتالی بنت»، وزیر دفاع اسرائیل، پرونده ایران را در رأس اولویت های وزارت خود و نهادهای نظامی و سیاسی اسرائیل دانست و تأکید کرد که هدف اسرائیل در این مرحله جلوگیری از تمرکز ایران در سوریه و واداشتن آن به خروج از سوریه است.

این نیروی دست راستی تندرو که هفته پیش به وزارت دفاع اسرائیل منصوب شد در دیدار با مقامات بلندپایه دستگاه های امنیتی اسرائیل تأکید کرد که طرح اسرائیل برای این منظور افزایش بی وقفه حملات هوایی به مراکز حضور نیروهای وابسته به ایران در سوریه است.

وی تأکید کرد که برخلاف فرماندهان ارتش و به طور خاص رئیس ستاد ارتش و رئیس اطلاعات ارتش اسرائیل، معتقد است که نیروی هوایی اسرائیل توانایی انجام حملاتی را دارد که بتواند ایران را از امکان ماندن در سوریه ناامید کند و حضورش در سوریه را پرهزینه سازد. به گفته بنت، فرماندهان نظامی مخالف معتقدند که بیشترین کاری که اسرائیل می تواند بکند جلوگیری از حمله ایران به اسرائیل ازخاک سوریه اتس.

وزیر دفاع اسرائیل افزود که اسرائیل فشارهای بی وقفه و شدیدی در سه بخش اقتصادی و سیاسی و نظامی بر ایران اعمال می کند و اظهار داشت که به نظر وی وقفه در اقدامات اسرائیل علیه ایران در چند ماه گذشته اشتباه بوده است.

وی مشکلات اقتصادی ایران را فرصت مناسبی برای پیشبرد اهداف اسرائیل دانست و خاطرنشان کرد که عدم اجرای یک طرح فوری اشتباهی بزرگ و از نوع اشتباه در عدم حمله به موشک های حزب الله لبنان پس از جنگ دوم با لبنان است. به گفته بنت، اگر اسرائیل همین الان دست به کار نشود در سوریه هم با مشکلی مشابه لبنان مواجه خواهد شد و در آن حالت تأمین امنیت برایش پرهزینه تر خواهد شد.

با وجود این تهدیدها، برخی گروه ها درون اسرائیل هشدار داده اند که شدت عمل علیه ایران باعث شدت گرفتن تهدیدات ایران می شود در حالی که اسرائیل هنوز امکان رویارویی با خطرات نظامی حزب الله و ایران را ندارد.

براساس برآوردهای کارشناسان اسرائیلی در صورتی که در جبهه جنوب لبنان درگیری ای رخ دهد روزانه 1200 راکت و موشک به سمت اسرائیل شلیک خواهد شد و کافی است که 4 یا 5 موشک سنگین به یک مرکز حساس یا زیرساخت برق یا آب یا جاده مهم اصابت کند. به نظر این کارشناسان چنین اتفاقی، جدا از خسارت های مالی، باعث تردید جدی در امکانات دفاعی اسرائیل می شود.

منبع
ایندیپندنت عربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا