سرخط خبرها

تیپ عاشورا از استاندار نجف و «عدنان الزرفی» خواست که عاملان حمله به مرقد آیت الله حکیم را معرفی کنند

در این بیانیه ضمن محکوم کردن کشتار افراد بی گناه، از الیاسری و الزرفی خواسته شده که عاملان حمله به مرقد را معرفی کنند.

میدل ایست نیوز: فرماندهی تیپ هشتم عاشورا، از نیروهای الحشد الشعبی، با صدور بیانیه ای از «لؤی الیاسری»، استاندار نجف، و «عدنان الزرفی»، رئیس فراکسیون نصر در مجلس و استاندار اسبق نجف، خواست که عاملان حمله به مرقد آیت الله حکیم در نجف را معرفی کنند.

در بیانیه این گردان از الحشد الشعبی که امروز  (دوشنبه 2 دسامبر) منتشر شده آمده که عراق امروز درگیر فتنه و روزهایی سخت است که کشورهای منطقه و جهان با هدف برهم زدن امنیت و ثبات عراق و مصادره پیروزی های ملت عراق در سال های اخیر آن را به راه انداخته است.

این بیانیه کشته شدن این تعداد از جوانان را «در حین عمل به مسئولیت مقدس دفاع از آزادی بیان و مطالبه زندگی مناسب و مبارزه با فساد» مایه تأسف خواند و تأکید کرد که اظهارات غیر مسئولانه و بی اساس «لؤی الیاسری» استاندار نجف و «عدنان الزرفی» سؤالات بسیاری را در پی داشته است که «از همه مهم تر آن است که آیا این اظهارات تلاش آنان برای فرار از مسئولیت است یا پیگیری اجرای نقشه ای خارجی برای خدشه وارد کردن به تصویر نیروهای الحشد الشعبی».

این نیروها افزوده اند که تیپ 8 عاشورا هرگز اجازه نمی دهد که دست نیروهایش به خون ملت عراق آلوده شود.

در این بیانیه ضمن محکوم کردن کشتار افراد بی گناه، حمله به مرقد آیت الله حکیم نیز محکوم شده و از الیاسری و الزرفی خواسته شده که عاملان حمله به مرقد را معرفی کنند.

فرماندهی تیپ 8 عاشورا همچنین حق خود برای شکایت از این اظهارات را محفوظ دانست.

پیش از این شایعاتی درباره دست داشتن «عدنان الزرفی» در بر هم زدن امنیت شهر نجف اشرف مطرح شده بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا