سیاسی

انتقاد شدید سران حزب الدعوه از «نوری المالکی» بابت پافشاری بر نخست وزیری «قصی السهیل»/ هشدار درباره شکاف سوم در حزب الدعوه

این چهره ها تأکید کرده اند که پیامدهای این تصمیم «نوری المالکی» به آینده حزب الدعوه نیز آسیب می زند و احتمالا حزب الدعوه شاهد شکاف سومی باشد.

میدل ایست نیوز: یک مقام مطلع سیاسی آنچه را در جلسه اضطراری سران حزب الدعوه با «نوری المالکی»، دبیر کل حزب و رئیس ائتلاف دولت قانون، گذشته افشا کرد.

این مقام مطلع به پایگاه خبری «ناس نیوز»، بسیاری از سران حزب الدعوه و اعضای ائتلاف دولت قانون با پافشاری شدید نوری المالکی برای معرفی «قصی السهیل» به نخست وزیری مخالف اند و او را فردی «بحث برانگیز» و فاقد ویژگی هایی می دانند که مرجعیت عالی شیعه برای نخست وزیر تعیین کرده است.

براساس این گزارش، «علی الادیب»، «حسن السنید»، «عبدالحلیم الزهیری»، و چند تن از دیگر چهره های قدیمی و شاخص حزب الدعوه در جلسه ای که یکشنبه شب (22 دسامبر) با نوری المالکی داشته اند از او به شدت در این باره انتقاد کرده اند.

به گفته این مقام اکثر حاضران در جلسه از المالکی خواسته اند که برای عقب نشینی از این موضع دست به اقدامی بزند و تأکید کرده اند که شرایط کشور اجازه چنین تصمیم گیری هایی را که حالت لجبازی با خواست ملت را دارد نمی دهد.

این مقام افزوده که این چهره ها تأکید کرده اند که پیامدهای این تصمیم نوری المالکی به آینده حزب الدعوه نیز آسیب می زند و احتمالا حزب الدعوه شاهد شکاف سومی پس از اقدام «حیدر العبادی» در تأسیس پروژه سیاسی مستقل از حزب الدعوه باشد.

منبع
ناس نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا