سرخط خبرها

منبع مطلع: اقلیم کردستان به امریکا پیغام داده که مصوبه خروج نیروهای امریکایی از عراق ربطی به اقلیم ندارد

یک منبع مطلع در اقلیم کردستان عراق خبر داد که همکاری بین آمریکا و اقلیم در بالاترین سطح اقتصادی نظامی و سیاسی ادامه پیدا می کند.

میدل ایست نیوز: یک منبع مطلع در اقلیم کردستان عراق خبر داد که اقلیم کردستان به آمریکا اعلام کرده است که مصوبه خروج نیروهای امریکایی از عراق ربطی به اقلیم ندارد و همکاری بین آمریکا و اقلیم در بالاترین سطح اقتصادی نظامی و سیاسی ادامه پیدا می کند.

این منبع به پایگاه خبری «بغداد الیوم» گفت که اقلیم کردستان با وجود تصمیم پارلمان عراق مبنی بر اخراج نیروهای آمریکایی از عراق در مسیر توسعه روابط با آمریکا گام بر می دارد.

وی تاکید کرد که همکاری با پایگاه هوایی «الحریر» که قرار است از بزرگترین پایگاه های نظامی خاورمیانه باشد ادامه دارد.

به گفته این منبع مطلع، به موجب توافق بین فرمانده کل نیروهای پیشمرگه و «نیچروان بارزانی» رییس اقلیم کردستان و «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا قرار است که 5 پایگاه نظامی در دو استان اربیل و دهوک و مشخصا در شقلاوه و اتروش ساخته شود.

این منبع مطلع ادامه داد که پایگاه هوایی الحریر در شقلاوه شمال استان اربیل که در فرودگاه شقلاوه قرار دارد از بزرگترین پایگاه های عراق و خاورمیانه محسوب می شود که همکاری با این پایگاه در مساحتی بیش از 25 هکتار ادامه دارد.

وی گفت که اقلیم کردستان به آمریکا اعلام کرده است که اقلیم کردستان در تصمیم اخراج نیروهای آمریکا از عراق نقشی نداشته است و همکاری بین آمریکا و اقلیم باید در بالاترین سطح اقتصادی نظامی و سیاسی باشد از این رو وزارت نیروهای پیشمرگه از ائتلاف نظامی بین المللی خواست تا آموزش نیروهایش به حالت تعلیق نباشد.

مجلس عراق روز یکشنبه در جلسه ای بدون حضور نیروهای سیاسی کرد و اهل سنت با تصویب مصوبه از دولت این کشور خواست که اقدامات لازم برای خروج نیروهای امریکایی از عراق را آغاز کند.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا