سرخط خبرها

تلاش «فالح الفیاض» برای جلب موافقت مرجعیت عالی شیعه با نخست وزیری مجدد «عادل عبدالمهدی»

الفیاض در تماس با فرزند آیت الله سیستانی در صدد جلب موافقت مرجعیت با واگذاری سمت نخست وزیری به عادل عبدالمهدی در دوره انتقالی شده است.

میدل ایست نیوز: یک پایگاه خبری عراقی ادعا کرد که «فالح الفیاض»، رئیس سازمان الحشد الشعبی و مشاور امنیت ملی عراق، از «سید محمدرضا سیستانی»، فرزند مرجعیت عالی شیعه خواسته که با نخست وزیر مجدد «عادل عبدالمهدی» موافقت کند.

به گفته پایگاه خبری «صحیفة العراق الالکترونیة» (روزنامه مجازی عراق) الفیاض در تماس با فرزند آیت الله سیستانی در صدد جلب موافقت مرجعیت با واگذاری سمت نخست وزیری به عادل عبدالمهدی در دوره انتقالی شده است.

در پی معرفی نامزدهایی فاقد مقبولیت مردمی ازجانب ائتلاف بناء (به ریاست هادی العامری) برخی گزارش ها که درنهایت به تهدید رئیس جمهور عراق به استعفا انجامید، برخی نیروهای نزدیک به ائتلاف بناء از مطرح شدن ایده واگذاری مقام نخست وزیری دولت موقت به عادل عبدالمهدی خبر داده اند.

پیش از این عادل عبدالمهدی در پی شدت گرفتن فشارها ازجانب تظاهرات کنندگان و انتقاد علنی مرجعیت عالی شیعه از عملکرد وی و تأکید مرجعیت بر یافتن جانشینی برای عبدالمهدی ازسوی پارلمان عراق، از نخست وزیری عراق استعفا داد.

منابع نزدیک به صدر نیز خبر دادند که «هادی العامری» روز یکشنبه در دیدار با «سید مقتدی صدر» در قم تلاش کرده که وی را به نخست وزیری مجدد عبدالمهدی متقاعد کند، اما صدر این پیشنهاد را رد کرده است.

منبع
صحیفة العراق الالکترونیة

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا