سرخط خبرهاسیاسی

برای نخستین بار سفر شهروندان اسرائیلی به عربستان مجاز شد

«آریه درعی»، وزیر کشور اسرائیل برای نخستین بار مجوزی را امضا کرد که به شهروندان اسرائیلی اجازه سفر به عربستان را می دهد.

میدل ایست نیوز: «آریه درعی»، وزیر کشور اسرائیل برای نخستین بار مجوزی را امضا کرد که به شهروندان اسرائیلی اجازه سفر به عربستان را می دهد.

بر اساس این بخشنامه، به شهروندان اسرائیلی اجازه داده می شود به دو منظور به عربستان سفر کنند؛ نخست برای ادای فرایض دینی؛ بر اساس تفاهمات گذشته میان عربستان، اسرائیل و اردن، مسلمانان ساکن اسرائیل از سال 1978 میلادی با روادید موقت اردنی می توانستند به عربستان سفر کنند. دومین موردی که شهروندان اسرائیلی می‌توانند به عربستان سفر کنند به حضور در ملاقات‌های کاری یا رایزنی در زمینه سرمایه‌گذاری به مدت حداکثر 9 روز در عربستان مربوط می شود با این شرط که شهروند اسرائیلی موضوع سفر و روادید خود را بنا به دعوت نهاد یا طرف رسمی سعودی تنظیم کرده باشد.

در همین رابطه، رادیو اسرائیل اعلام کرد تصمیم مذکور با هماهنگی و موافقت نهادهای امنیتی، وزارت امور خارجه، شورای امنیت ملی و دیگر ارگان‌های ذیربط اتخاذ شده است.

این تصمیم در کنار دیدارهای مقامات سعودی با مسئولان اسرائیلی و همکاری اطلاعاتی دو کشور از تمایل طرفین برای تسریع در عادی‌سازی مناسبات خود نشان دارد.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا