سرخط خبرها

درگیری میان نیروهای امنیتی و تظاهرات کنندگان در بغداد 30 مجروح بر جای گذاشته است/تظاهرات کنندگان ناصریه از سازمان ملل متحد درخواست ورود به موضوع تظاهرات را کردند

تظاهرات دیروز عراق در میدان های الخلانی و الوثبه بغداد شاهد درگیری هایی میان تظاهرات کنندگان و نیروهای امنیتی بوده که منجر به مجروح شدن 30 نفر شده است.

میدل ایست نیوز: تظاهرات در میدان های «الخلانی» و «الوثبه» بغداد هم چنان ادامه دارد و مردم عراق اعتراض خود را نسبت به اوضاع بد سیاسی و اقتصادی کشور اعلام می کنند.

به گزارش «روسیا الیوم» درگیری ها و تیراندازی در میدان الوثبه بغداد هم چنان ادامه دارد که منجر به مجروح شدن 26 تظاهرات کننده شده است.

بر اساس گفته ها نیروهای امنیتی درپی افزایش تنش در نزدیکی پل «السنک» به میدان الوثبه هجوم آوردند و تظاهرات کنندگان را با شلیک مستقیم  در میدان الوثبه نزدیک به میدان «التحریر» در وسط بغداد متفرق و مجروح کردند.

از طرفی دیگر فرماندهی عملیات بغداد از مجروح شدن 4 سرباز در پی انفجار بمب دستی در میدان الخلانی خبر داد.

به گفته این مقام مسئول نیروهای امنیتی عراق که در حال انجام مسئولیت خود و حفاظت از تظاهرات کنندگان بودند که توسط یک بمب دستی مجروح شدند.

وی با اشاره به اینکه اطلاعات اولیه حاکی از آن است که 4 سرباز مجروح شده اند تاکید کرد که نیروهای امنیتی با وجود حملات مکرری که به آنها می شود هم چنان خویشتن داری می کنند.

پیش از این نیز یک افسر نظامی و یک سرباز در میدان درگیری ها بر اثر پرتاب بمب دستی مجروح شدند.

در ادامه تظاهرات در شهر «الناصریة» مرکز استان «ذی قار» نیز تظاهرات کنندگان با نصب بنری که شامل پیامی به 6 زبان دنیا به سازمان ملل متحد بود، از این سازمان خواستند تا برای حفاظت از تظاهرات کنندگان و حل بحران فعلی به این موضوع ورود پیدا کند.

این بنر به 6 زبان انگلیسی، فرانسوی، چینی، ایتالیایی، روسی و آلمانی نوشته شده است و تظاهرات کنندگان با نصب آن در میدان «الحبوبی» ناصریه از سازمان ملل متحد خواستند تا برای حفاظت از تظاهرات کنندگان و حل بحران فعلی عراق به این موضوع ورود پیدا کنند.

تظاهرات عراق در اعتراض به اوضاع بد سیاسی و اقتصادی و فساد موجود در کشور از اکتبر 2019 در استان های جنوبی عراق آغاز شده و تا به امروز شاهد بستن راه ها، اعتصاب عمومی و درگیری هایی میان تظاهرات کنندگان و نیروهای امنیتی شده است.

منبع
روسیا الیومبغداد الیومالسومریة نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا