سرخط خبرهاسیاسی

دیدار نخست وزیر اسرائیل با رئیس شورای انتقالی سودان

نخست وزیر اسرائیل، در صفحه کاربری خود در توییتر از دیدارش با «عبدالفتاح البرهان»، رئیس شورای انتقالی سودان، در اوگاندا خبر داد.

میدل ایست نیوز: «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر اسرائیل، در صفحه کاربری خود در توییتر از دیدارش با «عبدالفتاح البرهان»، رئیس شورای انتقالی سودان، در اوگاندا خبر داد.

نتانیاهو در پیغام توئیتری خود ضمن اعلام این خبر تأکید کرد که با عبدالفتاح البرهان بر سر همکاری برای عادی سازی روابط به اتفاق نظر رسیده است.

منابع اسرائیلی اعلام کردند که نتانیاهو در جریان این دیدار از برهان خواسته تا خارطوم اجازه پرواز هواپیماهای اسرائیلی از حریم هوایی سودان را بدهد.

بر اساس گزارش این منابع، رئیس شورای حاکمیتی سودان نیز از نتانیاهو خواسته تا جهت کاهش تحریم های آمریکا علیه این کشور و حذف سودان از لیست تروریسم میان خارطوم و واشنگتن میانجیگری کند.

خبرگزاری «رویترز» نیز به نقل از یک مقام اسرائیلی خبر داد که «نتانیاهو معتقد است که سودان مسیر مثبت و تازه ای را پیش گرفته است و عبدالفتاح البرهان در پی جلب کمک برای نوسازی و پیشرفت کشورش است».

پایگاه خبری «روسیا الیوم» به نقل از یک مقام در وزارت خارجه سودان خبر داد که این دیدار بدون هماهنگی وزارت خارجه سودان انجام شده است.

همزمان رسانه ها خبر دادند که دولت ایالات متحده از «عبدالفتاح البرهان» برای سفر به واشنگتن دعوت کرده است.

در پی سرنگونی دولت عمر البشیر طی اعتراضات مردمی، دولت موقت سودان در حال تلاش برای بهبود روابط سودان با جامعه بین الملل و رفع تحریم های اقتصادی علیه این کشور است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا