سرخط خبرهاسیاسی

اعلام تعهد 180 نماینده پارلمان برای رای اعتماد به دولت علاوی

یک منبع سیاسی آگاه اعلام کرد «محمد توفیق علاوی» امضای 180 نماینده پارلمان را دریافت کرده است که به وی وعده داده‌اند در جلسه رای اعتماد به کابینه در روز پنجشنبه به سود دولت جدید رای خواهند داد.

میدل ایست نیوز: یک منبع سیاسی آگاه اعلام کرد «محمد توفیق علاوی»، نخست‌وزیر مامور به تشکیل کابینه امضای 180 نماینده پارلمان را دریافت کرده است که به وی وعده داده‌اند در جلسه رای اعتماد به کابینه در روز پنجشنبه به سود دولت جدید رای خواهند داد.

منبع مذکور در گفت‌وگو با پایگاه خبری بغداد الیوم تصریح کرد: «گروهی از نمایندگان پارلمان از فراکسیون‌های سیاسی مختلف که در صدر آنها «محمد الخالدی» قرار دارد فهرستی از اسامی خود با امضای 180 نماینده را به علاوی تحویل داده اند.»

منبع یاد شده با بیان اینکه 180 نماینده مذکور تعهد داده اند که در جلسه فوق العاده روز پنجشنبه پارلمان به دولت علاوی رای اعتماد خواهند داد، افزود: «در کابینه جدید به علت تداوم اختلافات، چهار وزارتخانه بدون وزیر باقی خواهند ماند.»

ریاست پارلمان عراق پیشتر پس از کش‌وقوس‌های فراوان تصمیم گرفت روز پنجشنبه آتی یعنی فردا را برای بررسی کابینه جدید و رای اعتماد بدان اختصاص دهد.

علاوی پیشتر با انتشار توییتی تاکید کرده بود جلسه رای اعتماد برای کابینه جدید فردا پنجشنبه ۲۷ فوریه برگزار خواهد شد.

او در این توییت نوشته بود به خواست خداوند فردا جلسه رای اعتماد «برای نخستین کابینه متشکل از نامزدهای مستقل و کارآمد و پاکدست» برگزار خواهد شد.

همچنین بخوانید

سرسختی بی سابقه «محمد علاوی» دربرابر خواسته های احزاب کار را به انصراف وی از تشکیل دولت خواهد کشاند؟

 

از طريق
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا