خبر اولسیاسی

«ینی شفق»: ترکیه تصمیم به جنگ تمام عیار با سوریه گرفته است

پس از این مصوبه نیروهای بیشتری به سمت سوریه اعزام شده اند و شمار نیروهای نظامی اعزام شده به سمت ادلب در تاریخ جمهوری ترکیه  بی سابقه است.

میدل ایست نیوز: روزنامه ترکیه ای «ینی شفق» با انتشار گزارشی درباره نشست امنیتی اخیر سران ترکیه در آنکارا خبر داد که این کشور تصمیم به جنگ تمام عیار علیه دمشق گرفته است.

به گزارش «روسیا الیوم» این روزنامه خبر داد که در جلسه امنیتی سران ترکیه که با حضور «رجب طیب اردوغان» روز جمعه و پس از حمله نیروهای سوریه به سربازان ترکیه در ادلب برگزار شد تصویب شد که همه مواضع حکومت سوریه چه در ادله و چه در دیگر شهرهای این کشور هدف نیروهای ترکیه قرار گیرد.

این روزنامه افزود که پس از این مصوبه نیروهای بیشتری به سمت سوریه اعزام شده اند و شمار نیروهای نظامی اعزام شده به سمت ادلب در تاریخ جمهوری ترکیه  بی سابقه است.

این روزنامه شمار نیروهای ترکیه ای در نزدیک ادلب را ۱۲ هزار سرباز و بیش از ۳۰۰۰ نفربر و زرهی دانست.

این روزنامه افزوده که یک پهپاد ترکیه ای بامداد شنبه نشست امنیتی فرماندهان ارتش سوریه را در حومه حلب را هدف قرار داده که در پی آن شماری از نیروهای سوریه از جمله فرمانده تیپ ۱۲۴ سپاه جمهوری سوریه کشته شده اند.

پیش از این اردوغان تا پایان فوریه به سوریه مهلت داد که نیروهایش را به پشت خطوط نقاط مراقبت ترکیه در ادلب بکشاند و تهدید کرد که اگر چنین نشود ترکیه به زور آنها را عقب خواهد نشاند.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا