سرخط خبرها

توقف تبادلات تجاری میان عراق و ایران و کویت/15 مارس آخرین مهلت بازگشت شهروندان عراقی از ایران

سازمان گذرگاه های مرزی عراق مجموعه ای از تصمیمات برای ورود شهروندان عراقی به کشور و تبادلات تجاری با ایران و کویت را برای پیشگیری از بیماری کرونا اعلام کرد.

میدل ایست نیوز: سازمان گذرگاه های مرزی عراق، امروز چهارشنبه (4 مارس)، از توقف تبادلات تجاری میان عراق و دو کشور ایران و کویت از 8 تا 15 مارس خبر داد.

این سازمان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: « این سازمان مجموعه ای از تصمیمات برای ورود شهروندان عراقی به کشور و تبادلات تجاری با ایران و کویت را برای پیشگیری از بیماری کرونا اعلام می کند.»

این سازمان با اعلام 15 مارس به عنوان آخرین موعد بازگشت شهروندان عراقی از ایران، بیان کرد که شهرودان تا 15 مارس فرصت دارند تا از طریق هوایی و در فرودگاه های بغداد و بصره از ایران به کشور خود بازگردند.

در این بیانیه آمده: «شورای وزیران عراق، کمیته ای را به شماره 64 با ریاست «حمید الغزی»، دبیر کل این شورا برای اتخاذ تصمیمات متناسب با شیوه ورود شهروندان عراق به این کشور پس از انجام تدابیر پیشگیرانه و سازوکار تبادل تجاری، تشکیل داد.»

اعضای این کمیته، نماینده نخست وزیر، رئیس مشاوران، رئیس سازمان گذرگاه های مرزی، مدیر کل وزارت های بهداشت، تجارت، حمل و نقل و مهاجرت، جانشین فرمانده عملیات بغداد و فرماندهی عملیات مشترک، مدیر پلیس گمرگ، نماینده ای از مرکز عملیات ملی، مدیر حمل و نقل هوایی هواپیمایی، مدیر بخش قرنطینه دامی وزارت کشاورزی، مسئول بخش قرنطینه گیاهی در اداره حفاظت از محصولات کشاورزی و اداره کل بهداشت وزارت بهداشت هستند.

سازمان گذرگاه های مرزی عراق اعلام کرد که اتخاذ این تصمیمات برای پیشگیری از انتشار بیماری کرونا است و مردم نیز با مکاتباتی در استان های میسان، بصره، دیالی و واسط خواستار بستن مرزها برای جلوگیری از انتشار این بیماری شدند.

به گفته این سازمان، برخی از اقدامات به دستور فرماندهی عملیات استان ها، ارائه پشتیبانی امنیتی و حفاظت از گذرگاه های مرزی را دربر دارد و بر تصمیم کمیته دستور دیوانی شماره 55 مبنی بر منع سفر شهروندان عراقی به کشورهای درگیر این بیماری تاکید دارد.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا