خبر اولسرخط خبرها

نامزد نخست وزیری عراق: روش من از بین بردن بهانه برای نقض حاکمیت عراق است

«نعیم السهیل» تأکید کرد که به صراحت و بدون هیچ پرده پوشی اعلام می کند که پروژه وی دولت سازی است و برنامه ای غیر از این ندارد.

میدل ایست نیوز: «نعیم السهیل»، نامزد نخست وزیری عراق، با صدور بیانیه ای بر مخالفت خود با پیش گرفتن لحن تهدیدآمیز در حمایت از نامزدی اش برای نخست وزیری تأکید کرد.

او با صدور بیانیه ای تأکید کرد که لحن تهدیدآمیز و تهدید به استفاده از خشونت در اظهار نظر درباره یک نامزد نخست وزیری را مطلقا نمی پذیرد حتی اگر این اظهارنظرها به نخست وزیری خود وی بینجامد.

السهیل در این بیانیه که امروز (سه شنبه، 17 مارس) منتشر شده تأکید کرد که به صراحت و بدون هیچ پرده پوشی اعلام می کند که پروژه وی دولت سازی است و برنامه ای غیر از این ندارد.

او گفت که مسئولیت خود را ایجاد زیرساخت های لازمی می داند که باعث شود حکومت دربرگیرنده همه طرف ها باشد و همه را به احترام گذاشتن به اصول و تفاهمات ملی و تصمیمات حکومت وادار کند و حکومت بازتاب دهنده همه گروه ها باشد.

وی تأکید کرد: «روش من تحمیل حاکمیت عراق و قاطعیت دربرابر هرگونه نقض حاکمیت و از بین بردن بهانه ها برای نقض حاکمیت کشور است» و افزود که سابقه و نام خاندان وی اجازه نمی دهد که برآمده از روندی باشد که در آن هر نوع خشونت جایی داشته باشد.

السهیل افزود که حقوق ملی را فقط با منطق و گفت وگو و در چارچوب قانون می توان تأمین کرد و هیچ نحوه فعالیت خارج از این چارچوب مطلقا پذیرفته نیست.

السهیل تأکید کرد که در تعامل با آنچه به خارج از مرزهای عراق مربوط می شود فقط دولت است که حق پیگیری مسائل ملی کشور را دارد چون حکومتی دموکراتیک است که اراده ملت را بازتاب می دهد.

وی افزود که نمی تواند عاملی برای ریخته شدن خون کسی یا تجاوز به حریم حکومت و به خطر انداختن عراق و شهروندانش شود.

پیش از این توافقات بر سر نخست وزیری نعیم السهیل، به علت زیاده خواهی ائتلاف «نوری المالکی» از هم فروپاشید و براساس آخرین خبرها در حال حاضر «عدنان الزرفی» اصلی ترین نامزد نخست وزیری عراق است.

همزمان «جواد الطلیباوی»، از سران جنبش عصائب اهل الحق (به ریاست قیس الخزعلی) از توطئه های پشت پرده برای معرفی کسانی ازجمله عدنان الزرفی سخن گفت و تأکید کرد که این اقدامات خیانت به خون شهدا و فداکاری های مجاهدان است و افزود که «در این بار سکوت نخواهیم کرد».

 

منبع
موازین نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا