سرخط خبرهاسیاسی

حمله و تیراندازی داعش به اتوبوس حامل افسران پلیس فدرال عراق در کرکوک

واحد اطلاع رسانی امنیتی، از حمله و تیراندازی عناصر داعش به یک اتوبوس حامل پلیس فدرال عراق خبر داد.

میدل ایست نیوز: واحد اطلاع رسانی امنیتی، امروز سه شنبه 21 آوریل، اعلام کرد که یک اتوبوس حامل پلیس فدرال عراق، مورد حمله عناصر داعش در استان کرکوک قرار گرفت.

به گفته واحد اطلاع رسانی عراق، عناصر داعش طی حمله به این اتوبوس، به سمت دو تن از افسران پلیس فدرال عراق تیراندازی کردند.

واحد اطلاع رسانی امنیتی با صدور بیانیه ای گفت: «یک اتوبوس حامل افسران پلیس فدرال عراق، در نزدیکی روستای «الدب»، در ناحیه «الریاض» استان کرکوک مورد حمله گروه تروریستی داعش قرار گرفت که در پی آن و بر اثر تیراندازی عناصر داعش به افسران پلیس، یک افسر پلیس مجروح شد.»

به گزارش بیانیه واحد اطلاع رسانی امنیتی، با اشاره به انتقال افسر مجروح برای درمان به بیمارستان، بیان شده که نیروهای امنیتی، عملیات بازرسی منطقه برای یافتن عاملان این حمله تروریستی را آغاز کردند.

در روزهای اخیر حملات تروریست های داعش در عراق افزایش یافته و این باعث نگرانی هایی از شدت گرفتن دوباره فعالیت این گروه تروریستی شده است.

به گفته برخی کارشناسان، ضعف دولت فعلی به عنوان دولت پیشبرد امور، خلل موجود در دستگاه های امنیتی و نبود نظارت و مؤاخذه مقصران احتمالی و تداوم ورود بقایای داعش از مرزهای سوریه و عربستان به عراق، 3 عامل اصلی افزایش تحرکات داعش در دوره اخیر است.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا