خبر اول

واکنش ترامپ به رایگان شدن نفت در آمریکا: توقف خرید نفت از عربستان را بررسی می کنیم

رئیس جمهور امریکا پیش بینی کرد که قیمت نفت در آینده به 25-28 دلار برسد.

میدل ایست نیوز: «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به منفی شدن بهای نفت این کشور در کنفرانس مطبوعاتی روزانه خود در واشنگتن گفت که دولت او از این فرصت استفاده خواهد کرد و تا ۷۵ میلیون بشکه نفت خام ارزان خریداری می​‌کند.

ترامپ تاکید کرد که برای این منظور بودجه لازم را از کنگره تقاضا خواهد کرد.
او گفت: «زمان بسیار خوبی برای خرید نفت است.»
ترامپ در پاسخ به سؤالی درباره درخواست برخی اعضای کنگره برای توقف خرید نفت از عربستان سعودی گفت: «این موضوع را بررسی می کنیم، به هر حال ما نفت زیاد داریم».
او در پاسخ به این سؤال که آیا از عربستان و کشورهای اوپک و روسیه خواهد خواست که باز هم تولید نفت خود را کاهش دهند، گفت که «این وضعیت کوتاه خواهد بود، و فکر می کنم در آینده قیمت به 25-28 دلار برسد».
ترامپ تأکید کرد که عربستان و روسیه و مکزیک و کشورهای عضو اوپک تولید خود را کاهش داده اند و افزود که مشکل آن است که در حال حاضر در دنیا کارخانه ها و شرکت ها کار نمی کنند و برای همین با مازاد انرژی مواجه شده ایم.
رئیس جمهوری آمریکا یکی از عوامل سقوط بهای نفت را تأثیر معاملات در بازار مالی دانست. قرارداد “معاملات آتی” نفت آمریکا روز سه‌شنبه برای ماه مه منقضی می‌​شود به همین دلیل بسیاری از دلالان نفت را با ضرر به فروش رساندند.
رئیس جمهوری آمریکا همچنین خبر داد که برای جبران زیان نفت و حمایت از صنعت حفاری‌​های نفت شیل در این کشور ممکن است موضوع واردات نفت را بررسی کند.
منبع
سی ان ان

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا