خبر اولسیاسی

درخواست فرماندهان تیپ‌های چهارگانه عتبات از وزیر دفاع عراق برای تمایز میان گروه‌های الحشد الشعبی و گروه‌های مقاومت+سند

فرماندهان تیپ‌های چهارگانه وابسته به عتبات در دیداری با «نجاح الشمری»، وزیر دفاع عراق خواهان بازبینی در ارتباط این تیپ‌ها با وزارت دفاع شدند.

میدل ایست نیوز: فرماندهان تیپ‌های چهارگانه وابسته به عتبات در دیداری با «نجاح الشمری»، وزیر دفاع عراق خواهان بازبینی در ارتباط این تیپ‌ها با وزارت دفاع شدند.

در این دیدار که در هفدهم ماه گذشته میلادی در ساعت 10 صبح برگزار شد، «حمید الیاسری» فرمانده تیپ انصار المرجعیه، «طاهر الخاقانی» فرمانده تیپ رزمی امام علی (ع)، «هیثم الزیدی» فرمانده تیپ العباس (ع) و «علی الحمدانی» فرمانده تیپ علی اکبر (ع) خواستار تحقق تمایل حکیمانه مرجعیت در بازبینی ارتباط تیپ‌های یاد شده با وزارت دفاع شدند.

فرماندهان تیپ‌های وابسته به عتبات همچنین خواستار تمایز قائل شدن میان گروه‌های الحشد الشعبی و گروه‌های مقاومت شدند چرا که هر یک از آنها دلایل و مشخصه‌های خاصی در شکل‌گیری و نحوه فعالیت دارند.

«عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر دولت پیشبرد امور عراق و فرمانده کل نیروهای مسلح این پیشتر در پی نامه وزیر دفاع این کشور، جدایی 4 لشکر شامل انصار المرجعیة، تیپ رزمی العباس (ع)، تیپ رزمی امام علی (ع) و تیپ علی الاکبر (ع) وابسته به عتبات عالیات از الحشد الشعبی را اعلام کرد.

وی با صدور نامه‌ای خطاب به رئیس سازمان الحشد الشعبی، از جدایی تیپ های 2، 11، 26، 44 و پیوستن اداری و عملیاتی آن به فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق خبر داد.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا