سرخط خبرها

آغاز برخی فعالیت های اقتصادی و تجاری در عربستان به مناسبت ماه رمضان

پادشاه عربستان، به مناسب ماه رمضان دستور آغاز فعالیت برخی فعالیت های اقتصادی را  از 26 آوریل تا 13 ژوئن از ساعت 9 صبح تا 5 عصر صادر کرد.

میدل ایست نیوز: عربستان امروز یکشنبه اعلام کرد که برخی از فعالیت های اقتصادی کشور به مناسب ماه رمضان آغاز می شود.

این تصمیم عربستان درحالی است که پیشتر برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا همه فعالیت های اقتصادی در چارچوب قانون منع آمد و شد متوقف شده بود.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان به نقل از «ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود»، پادشاه عربستان، وی دستور آغاز فعالیت برخی فعالیت های اقتصادی را  از 26 آوریل تا 13 ژوئن از ساعت 9 صبح تا 5 عصر صادر کرد.

طبق این دستور، مراکز و اماکن تجاری و فروشگاه ها و پاساژها می توانند در ساعت های مشخص شده فعالیت کنند.

فعالیت هایی که محدودیت های فاصله گذاری در آن رعایت نمی شود از جمله: مطب های زیبایی، آرایشگاه ها، باشگاه های ورزشی، مراکز تفریحی، سینماها و کافه و رستوران از این قاعده مستثنی هستند.

شرکت های پیمانکاری و کارخانه ها نیز می توانند بدون محدودیت زمانی و بر اساس نوع فعالیتشان، فعالیت خود را آغاز کنند.

بر اساس دستور صادره، همه فعالیت های اقتصادی و تجاری و صنعتی باید با پایبندی به توصیه ها و اقدامات پیشگیرانه و احتیاطی وزارت بهداشت از جمله رعایت فاصله اجتماعی، دوری از تجمعات و استفاده از ماسک و ضد عفونی دست ها و اماکن عمومی آغاز شود.

عربستان امروز قانون منع آمد و شد کلی را لغو کرد و با کاهش ساعت های منع آمد و شد دستور آغاز برخی از فعالیت های اقتصادی را صادر کرد.

عربستان اقدامات شدیدی در جهت کنترل این ویروس اتخاذ کرده است که در این راستا می توان به توقف پروازهای بین المللی، بستن اماکن عمومی، تعلیق مناسک عمره و منع آمد و شد اشاره کرد.

منبع
سی ان ان عربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا