سرخط خبرها

تهدید نمایندگان ترکمن پارلمان عراق به عدم حضور در جلسه رای اعتماد به دولت جدید

رئیس فراکسیون «التجمع الوطنی الترکمانی» تهدید کرد که نمایندگان ترکمن پارلمان در جلسه رای اعتماد به دولت جدید عراق در صورت نادیده گرفتن حق شان حاضر نخواهند شد.

میدل ایست نیوز: «مختار الموسوی»، رئیس فراکسیون « التجمع الوطنی الترکمانی»، امروز 26 آوریل تهدید کرد که در صورت عدم دستیابی ترکمن ها به یک وزارت خدماتی در دولت جدید عراق، نمایندگان ترکمن پارلمان در جلسه رای اعتماد به دولت جدید عراق حاضر نخواهند شد.

وی در گفت وگویی با پایگاه خبری «المعلومه» ضمن هشدار نسبت به سبک شمردن سومین مؤلفه بزرگ عراق گفت: «8 نماینده ترکمن پارلمان عراق در جلسه رای اعتماد به دولت «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر مامور تشکیل دولت حضور نخواهند داشت.»

وی بیان کرد نمایندگان ترکمن پارلمان هرگز قبول نخواهند کرد شخصی بدون هماهنگی با آنها برای تصدی منصب مربوط به این مؤلفه در دولت الکاظمی نامزد شود.

الموسوی اشاره کرد که همه نمایندگان ترکمن پارلمان عراق در صورت عدم بازنگری در اعطای وزارتی خدماتی به مؤلفه ترکمن که به این مؤلفه و ملت عراق خدمت کند، در جلسه رای اعتماد به دولت جدید حضور نخواهند یافت.

رئیس فراکسیون التجمع الوطنی الترکمانی همچنین نسبت به بی اعتنایی به حقوق ترکمن ها که سومین مؤلفه بزرگ عراق را تشکیل می دهند هشدار داد.

پیشتر نمایندگان ترکمن در اظهاراتی، الکاظمی را به نادیده گرفتن غیر مستقیم این مؤلفه از طریق عدم اعطای وزارت امور زنان به ترکمن ها متهم کردند.

منبع
المعلومه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا