سرخط خبرهاسیاسی

«نچیروان بارزانی»: قطع پرداخت حقوق کارمندان اقلیم کردستان توسط بغداد غیر قانونی است

«نچیروان بارزانی»،رئیس اقلیم کردستان عراق در دیدار با «جنین پلاسخارت» تصمیم بغداد به قطع حقوق کارمندان اقلیم را غیر قانونی دانست.

میدل ایست نیوز: «نچیروان بارزانی»،رئیس اقلیم کردستان عراق در دیدار با «جنین پلاسخارت»، نماینده سازمان ملل در عراق، تصمیم بغداد به قطع حقوق کارمندان اقلیم را غیر قانونی دانست.

در این دیدار که با حضور «ادهم اسماعیل»، نماینده سازمان بهداشت جهانی در عراق برگزار شد، طرفین درباره اوضاع سیاسی عراق و تلاش‌ها برای تشکیل دولت جدید و تحولات مربوط به کرونا گفت‌وگو کردند.

بارزانی در این دیدار با تاکید بر اینکه اقلیم کردستان بر اساس تحقق و حفظ حقوق قانونی خود از مصطفی الکاظمی برای تشکیل دولت جدید عراق حمایت می کند، ابراز امیدواری کرد وی بتواند در چارچوب زمان مشخص شده، دولت جدی را تشکیل دهد.

رئیس اقلیم کردستان در ادامه ضمن قدردانی از نقش هیات سازمان ملل در عراق در کمک به مردم این کشور در موضوع تشکیل دولت و تصحیح وضعیت سیاسی، تاکید کرد: «تبدیل موضوع حقوق کارمندان و مطالبات مالی اقلیم کردستان به مساله‌ای سیاسی درست نیست و این اقدام بغداد گامی غیر قانونی به شمار می رود و ما از نماینده سازمان ملل در امور عراق می خواهیم در حل و فصل این پرونده نقش‌آفرینی کند.»

رایزنی درباره تحولات جدید مربوط به ویروس کرونا و گام‌های برداشته شده برای مقابله با آن از دیگر محورهای گفت‌وگو طرفین بود.

«عادل عبدالمهدی» پیشتر با توجه به اقدام اقلیم کردستان در عدم تحویل 250 هزار بشکه به شرکت بازاریابی بین‌المللی نفت عراق موسوم به سومو، به وزارت دارایی دستور داده بود در پرداخت‌های مالی اقلیم کردستان بازبینی صورت گیرد.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا