اقتصادیخبر اولسیاسی

پاداش بارزانی برای خوش خدمتی فواد حسین به حساب مصطفی الکاظمی

منابع آگاه می گویند که بارزانی با پافشاری به حفظ فواد حسین در دولت کاظمی در حقیقت می خواهد پاسخی به خوش خدمتی او به اقلیم کردستان داده باشد.

میدل ایست نیوز: چند روز پیش نمایندگان مجلس عراق اعلام کردند در پی شکایت از فواد حسین، وزیر دارایی و فرد مورد اعتماد مسعود بارزانی به خاطر دادن پول های ماهانه بدون هماهنگی با مجلس و دولت به اقلیم کردستان، مورد تهدید نمایندگان کرد مجلس قرار گرفته اند.

در همین رابطه منابع آگاه به میدل ایست نیوز خبر دادند که مسعود بارزانی، رهبر حزب دموکرات کردستان عراق به «مصفطی الکاظمی» نخست وزیر مکلف به تشکیل دولت، فشار می آورد تا «فواد حسین»، وزیر دارایی دولت عادل عبدالمهدی را همچنان در سمت خود نگه دارد.

به گفته این منابع مصطفی الکاظمی بر تغییر تمام وزرای کابینه عبدالمهدی تاکید دارد اما بارزانی با این کار مخالف است و به شدت در برابر تلاش های او مقاومت می کند.

منابع آگاه می گویند که بارزانی با پافشاری به حفظ فواد حسین در دولت کاظمی در حقیقت می خواهد پاسخی به خوش خدمتی او به اقلیم کردستان داده باشد.

قصه خوش خدمتی فواد حسین

منابع آگاه قصه خوش خدمتی فواد حسین و دفاع نمایندگان کُرد مجلس عراق از او تا آنجا که به تهدید نمایندگان شاکی از او رسیده را این گونه برای میدل ایست نیوز شرح دادند که فواد حسین در حالی که در ماه فوریه درآمدهای دولت 6.5 میلیارد دلار در ماه بود مبلغ 450 میلیون دلار آن را به اقلیم کردستان اختصاص داد و به حساب دولت اقلیم واریز کرد، و این رقم در ماه مارس با وجود کاهش درآمد دولت به 2.5 میلیارد دلار همچنان حفظ شد و در حالی که هنوز ماه آوریل به پایان نرسیده و تا کنون درآمد دولت 1.5 میلیارد بوده، وی 450 میلیون دلار اقلیم را واریز کرده است. این در حالی است هنوز بودجه عراق به تصویب پارلمان نرسیده و برای اجرا ابلاغ نشده است.

این منابع می گویند که عادل عبدالمهدی نامه ای اعتراضی به فواد حسین فرستاده اما او به این نامه اعتنا نکرده است.

این در حالی است که اقلیم کردستان از ابتدای سال تا کنون هیچ مبلغی را بابت فروش نفت خود به دولت مرکزی نداده است.

همچنین در حالی که عراق متعهد شده مطابق با تصمیم اوپک پلاس از میزان تولید نفت خود حداقل یک میلیون و 63 هزار بشکه بکاهد و ثامر الغضبان، وزیر نفت عراق گفته بود که اقلیم کردستان نیز شامل این کاهش تولید خواهد شد اما دولت اقلیم کردستان زیر بار این تصمیم نرفته است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا