اقتصادیسرخط خبرها

تشدید بحران مالی سوریه/ درخواست مالیات بیشتر از «رامی مخلوف» میلیاردر سوری

«رامی مخلوف» میلیاردر سوری از «بشار اسد» که پسرعمه اوست، درخواست کرد برای نجات شرکت‌هایش از فروپاشی به دلیل اعمال مالیات‌های سنگین مداخله کند.

میدل ایست نیوز: «رامی مخلوف»، میلیاردر سوری از «بشار اسد» که پسرعمه اوست، درخواست کرد برای نجات شرکت‌هایش از فروپاشی به دلیل اعمال مالیات‌های سنگین مداخله کند.

مخلوف در ویدوئی که در اینترنت منتشر شده است، توضیح داد نظام سوریه از وی خواسته مالیات‌های بیشتری بابت شرکت خدمات ارتباطی «سیرتیل»که ریاست شورای مدیریت آن را برعهده دارد، بپردازد.

وی افزود درخواست برای پرداخت مالیات بیشتر با بندهای قرارداد این شرکت با دولت سوریه و نه با درآمدهای آن همخوانی ندارد.

مخلوف در پایان این ویدئو اظهار داشت: «علیرغم ظالمانه بودن، آماده پرداخت این مبلغ به دولت سوریه است اما در عین حال درخواست کرد که اعمال مالیات‌ها و محاسبات مالی جدول‌بندی شود به گونه‌ای که شرکت از هم فرونپاشد و مشترکان نیز دچار آسیب نشوند.»

در سال‌های گذشته اخبار بسیاری از اختلاف مخلوف و نظام سوریه منتشر شده است چرا که وی در بحبوبه بحران مالی این کشور  از دولت سوریه حمایت مالی لازم را به عمل نیاورده است.

رامی مخلوف از بزرگترین تاجران وابسته به نظام سوریه است که از رابطه خویشاوندی خود با خانواده اسد در به دست آوردن سرمایه‌ای هنگفت در جریان خصوصی‌سازی شرکت‌ها برای خود استفاده کرده است.

وی همچنین یکی از بازرترین چهره‌های فسادآلود به شمار می رود که در تظاهرات‌های این کشور مورد هجمه قرار گرفته است.

اقتصاد سوریه از زمان درگرفتن ناآرامی‌ها، اعتراضات مردمی و درگیری‌های نظامی شاهد افت شدیدی بوده است به طوری که هر لیر سوریه که پیش از ناآرامی‌ها 5 لیره برای هر دلار بود، به 1300 لیره افزایش یافته است.

روزنامه نیویورک‌تایمز پیشتر در گزارشی ضمن پرداختن به اختلافات موجود میان رامی مخلوف و دولت سوریه اعلام کرده بود مخلوف مالک بسیاری از شرکت‌های سوری است و وی پیش از درگیری‌های سال 2011 میلادی بر 60درصد اقتصاد این کشور تسلط داشته است.

تایمز در پایان در بیان علت اختلاف مخلوف و نظام سوریه نوشت: «مخلوف با درخواست دولت سوریه برای پرداختن هزینه‌های جنگ داخلی مخالفت کرده است.»

از طريق
القدس العربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا