سرخط خبرهاسیاسی

پایگاه نظامی تازه امریکا در غرب دیرالزور با هدف بستن دسترسی روسیه به میدان های نفتی

ایالات متحده در حال ساخت یک پایگاه نظامی جدید در حومه غربی استان دیرالزور، در شمال شرقی سوریه، است تا راه دسترسی به چاه های نفتی رمیلان را نیروهای روسیه ببندد.

میدل ایست نیوز: منابع آگاه خبر دادند که ایالات متحده در حال ساخت یک پایگاه نظامی جدید در حومه غربی استان دیرالزور، در شمال شرقی سوریه، است تا راه دسترسی به چاه های نفتی رمیلان را به روی نیروهای روسیه ببندد.

«دیده بان حقوق بشر سوریه» تأکید کرد که این پایگاه در منطقه جزرات در غرب دیرالزور درحال تکمیل است و تجهیزات نظامی بسیاری در چند روز اخیر به این نقطه اعزام شده است.

براساس این گزارش بیش از 300 کاروان حامل تجهیزات نظامی به این منطقه رسیده و به سمت میدان نفتی عمر و بخش زیادی به جزرات رسیده است.

این گزارش افزوده که عملیات توسعه میدان نفتی العمر در شرق دیرالزور نیز ادامه دارد و تجهیزات لجستیک و نظامی و مهمات و همچنین نیروهای نظامی امریکایی و نیروهای تابع ائتلاف بین المللی به این منطقه اعزام شده اند.

پیش از این امریکا در روستای تل براک در حومه حسکه نیز پایگاه نظامی تأسیس کرده بود که هدف از آن نیز تحکیم حضورش در مناطق نفت خیز شمال سوریه است.

ناظران هدف از تأسیس این پایگاه ها را بستن راه دسترسی روسیه به این میدان های نفتی مهم می دانند.

هفته گذشته نیز «دونالد ترامپ» تأکید کرد که تعدادی از نیروهایش را برای حفاظت از میدان های نفتی در سوریه نگه داشته است.

منابع محلی تأکید کرده اند که امریکا در اطراف میدان های نفتی و گازی اطراف حسکه و رقه و دیرالزور تا منطقه تنف در مرز سوریه با عراق و اردن 11 پایگاه نظامی دارد.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا