خبر اولسیاسی

شهادت و زخمی شدن 10 نیروی امنیتی در حملات پراکنده داعش در عراق

در حملات تروریست های داعش در استان های صلاح الدین، دیالی، و کرکوک شماری از نیروهای امنیتی عراق به شهادت رسیده یا زخمی شدند.

میدل ایست نیوز: واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق از شهادت سه رزمنده الحشد الشعبی و مجروح شدن دو رزمنده در درگیری با تروریست‌های داعش در استان دیالی خبر داد.

این واحد در ساعات پایانی روز جمعه (15 مه) خبر داد که یک گروه تروریستی تابع داعش یک بمب کنار جاده‌ای را در نزدیکی یک خودرو تابع تیپ 23 الحشد الشعبی منفجر کرده است.

براساس این بیانیه این حادثه در گذرگاه المبته در منطقه حاوی العظیم در استان دیالی رخ داده و در پی میان افراد و حشد و تروریست ها درگیری رخ داده است.

این بیانیه افزوده که در پی این درگیری 3 رزمنده حشد شهید و 2 رزمنده زخمی شدند.

این واحد در بیانیه ای جداگانه نیز از شهادت یک شهروند غیر نظامی و یک نیروی امنیتی در حمله تروریست های داعش به یک پست بازرسی در روستای شاقراق در بخش مقدادیه استان دیالی خبر دادند.

بامداد روز شنبه نیز در جنوب استان صلاح الدین (مرکز آن: تکریت) تروریست‌های داعش به یک پست بازرسی در منطقه شیخ ابراهیم در بخش دجیل تیراندازی مستقیم کردند که طی آن یک نیروی امنیتی شهید و یک سرباز نیز مجروح شد.

همچنین در کرکوک یک نیروی پلیس محلی در پی حمله تروریست های داعش زخمی شد.

تروریست‌های داعش در هفته های گذشته بر تعداد حملات خود در عراق افزوده اند.

بسیاری از ناظران علت این افزایش فعالیت داعش را تمرکز دولت و نهادهای امنیتی بر مبارزه با ویروس کرونا و همچنین مشکلات سیاسی در عراق دانسته اند.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا