سرخط خبرهاسیاسی

بازگشایی اماکن مذهبی در ایران پس از گذشت 70 روز از شیوع کرونا

اماکن مذهبی در شهرهای مشهد، قم، تهران، ری، شیراز و جاهای دیگر بازگشایی شدند.

میدل ایست نیوز: مکان‌های مذهبی در سراسر ایران پس از گذشت بیش از ۷۰ روز از شیوع کرونا، درهای خود را به روی عموم مردم باز کردند.

صحن‌های‌ حرم امام رضا (ع) در مشهد مقدس، شب گذشته با برپایی مراسمی باز شدند. از صبح امروز نیز مردم امکان حضور در این مکان را پیدا کردند.

آیت الله ناصر مکارم شیرازی، از مراجع تقلید شیعیان در قم شب گذشته در پیامی ویدئویی از مردم خواست «با لحاظ تمام احتیاط‌ها زیارت» کنند.

درهای حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در شهر ری در جنوب تهران و حرم حضرت معصومه (س) در قم نیز صبح امروز در مراسم‌های متفاوتی بازگشایی شدند.

طبق نوشته خبرگزاری ایرنا، ساعات حضور در مکان‌های مذهبی یک ساعت بعد از طلوع آفتاب تا یک ساعت قبل از غروب آفتاب تعیین شده است. طبق این گزارش داشتن ماسک و دستکش نیز ضروری اعلام شده است.

بر اساس گزارش رسانه‌های ایران در شرایط فعلی امکان برگزاری مراسم جمعی از جمله نماز جماعت و یا مجالس ترحیم در این مکان‌ها وجود ندارد.

محسن فرهادی، معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت روز گذشته گفته بود که رواق‌ها و حرم‌ها همچنان بسته است و «بازگشایی‌ها تنها شامل صحن اماکن مقدس است.» فرهادی مقررات و پروتکل بازگشایی را شامل حرم حضرت امام رضا (ع)، حرم حضرت معصومه (س)، حرم شاهچراغ (ع)، حضرت شاه عبدالعظیم (ع) و سایر امامزاده ها اعلام کرده بود.

منبع
یورونیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا